جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

تطبیق طرح مدیریت تولیدات صادراتی زراعتی در دوره‌ شیوع ویروس کرونا آغاز شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت زراعت برای پاسخ‌گویی به مشکل ممنوعیت صادرات محصولات زراعتی در پی گسترش ویروس کرونا، تطبیق طرحی را آغاز کرده که بر اساس آن،‌ از فاسد شدن و ضایع شدن بیش از ۵۰ درصد محصولات زراعتی، به ویژه محصولاتی که در سال‌های قبل صادر می‌گردید، جلوگیری می‌شود.

حشمت‌الله غفوری، معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت  امروز (یک‌شنبه،۱۴ثور) در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت، آغاز تطبیق این طرح را اعلام کرد و گفت: “این طرح شامل ساخت کشمش‌خانه‌های عاجل، اعمار سردخانه یا ذخیره‌خانه به صورت هرچه زودتر برای ذخیره‌ سازی محصولات زراعتی، فراهم‌سازی ماشین‌های خشک‌کننده‌ میوه‌جات و سبزیجات به باغداران و دهقانان و ارایه‌ قراردادهای خرید محصولات زراعتی از سوی نهادها به دهقانان است”.

او افزود،  تطبیق این طرح، فوری بوده و چهار تا شش ماه را در بر می‌گیرد.

خبرنامه
تطبیق طرح مدیریت تولیدات صادراتی زراعتی در دوره‌ شیوع ویروس کرونا

براساس گفته‌های غفوری، مجموعه‌ بودجه برای تطبیق این طرح، که بخشی از محصولات زراعتی را پوشش می‌دهد، ۱۳.۷ میلیارد افغانی است که ۸ میلیارد آن در دسترس وزارت زراعت قرار گرفته است.

معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت گفت، در قالب این برنامه افزون بر ساخت ۶۰۰ کشمش‌خانه‌ که وزارت زراعت به صورت نرمال در برنامه دارد، چهار هزار و ۳۳۲ کشمش‌خانه‌ جدید و هر کدام با ظرفیت ۱۶ تن نیز ساخته می‌شود.

غفوری افزود که در قالب این طرح، چهارده هزار و ۶۳۳ سردخانه‌ صفر انرژی یا ذخیره‌خانه‌ پیاز و کچالو، هر کدام با ظرفیت نگهداری ۵ الی ۱۰ تن محصول زراعتی ایجاد می‌گردد. از سوی دیگر، به گفته او، در چارچوب تطبیق این طرح، ۸۸۴ سردخانه‌ صفر انرژی(سارک) هر یک با ظرفیت ۲۵ تن اعمار می‌گردد. در این سردخانه‌ها انار، انگور و سیب نگهداری خواهد شد.

از سویی  بر اساس گفته های معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت، با تطبیق این طرح، برای ۶۰ هزار و ۳۰۹ نفر شغل دایمی و برای ۱۹۱ هزار و ۶۷۰ تن کار موقت در تطبیق پروژه‌ها ایجاد می‌گردد.

گفتنی است که در سردخانه‌هایی که قرار است با تطبیق این طرح ساخته شود، جمعا ۱۳۰ هزار و ۵۱۰ تن میوه و سبزیجات(سیب، انار، انگور، پیاز و کچالو) نگهداری خواهدشد تا فاسد نشوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان