جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کارشناسان پیش بینی می کنند: احتمال تداوم پاندمی کرونا تا دو سال

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

– تیمی از متخصصان بیماری‌های همه‌گیر در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، پیش‌بینی کرده‌اند که کرونا ویروس احتمالاً حداقل 18 ماه تا دو سال دیگر گسترش خواهد یافت، یعنی تا زمانی که 60٪ تا 70٪ از مردم آلوده شده باشند.

آنها بر این باورند كه کشورها باید باید برای سناریوی بدترین حالت كه شامل دومین موج بزرگ عفونت در پاییز و زمستان است، آماده شوند. آنها حتی پیش‌بینی کرده‌اند که حتی در بهترین حالت، مردم همچنان دراثر این ویروس خواهند مرد.

مایک اوسترولم، مدیر مرکز تحقیقات و سیاست‌های بیماری‌های عفونی (CIDRAP) در دانشگاه مینه‌سوتا، به سی‌ان‌ان گفته‌است: “این ویروس متوقف نمی‌شود تا زمانی که 60 تا 70 درصد از مردم را آلوده کند.”

“این ایده که این پاندمی به زودی خاتمه می‌یابد، با میکروبیولوژی مغایر است.”

انتظار برای ایمنی جمعی

آنها می‌گویند، از آنجایی که Covid-19 جدید است، هیچ‌کس ایمنی در برابر آن ندارد. مطابق با گزارش منتشرشده: “طول این بیماری همه گیر 18 تا 24 ماه خواهد بود، زیرا ایمنی جمعی به تدریج در جمعیت انسانی توسعه می‌یابد.”

تیم CIDRAP از سایر گزارش‌ها و داده‌های تاریخی همه‌گیری‌های گذشته استفاده کرده و گزارش‌هایی درباره جزئیات پزشکی کووید-۱۹ و پیش‌بینی خود را منتشر کرده‌است.

آنها در این گزارش نوشته‌اند: “به نظر می‌رسد که کووید-۱۹ به دلیل دوره نهفتگی طولانی‌تر، گسترش بدون علامت بیشتر و عدد سرایت بالاتر، راحت‌تر از آنفولانزا گسترش می‌یابد.”

آنها می‌افزایند: “براساس جدیدترین پاندمی‌های آنفولانزا، این شیوع احتمالاً 18 تا 24 ماه طول خواهد کشید.”

آمادگی برای بدترین

بنا به گفته نویسندگان این گزارش، مقامات دولتی باید از گفتن اینکه پاندمی به زودی پایان می‌یابد دست بردارند و در عوض مردم را برای بدترین سناریو آماده کنند.

از دید آنها سه سناریو محتمل است:

۱. به دنبال اولین موج کووید-۱۹ یک سری امواج کوچک‌تر تکراری در طول تابستان خواهیم داشت و سپس، در طول یک دوره ۱ تا ۲ ساله ویروس به مرور ناپدید خواهد شد.

۲. بعد از موج اول کووید-۱۹، موج بزرگتری در پاییز یا زمستان و یکی یا بیشتر در سال ۲۰۲۱ خواهیم داشت. این الگو شبیه به آنفولانزای ۱۹۱۸ است.

۳. یک “انتقال آهسته” اما مداوم.” این سناریو به احتمال زیاد نیازی به تجدید اقدامات کنترولی ندارد، اگرچه موارد ابتلا و مرگ و میر همچنان ادامه خواهد داشت.”

نویسندگان این گزارش معتقدند: ” کشورها باید برای سناریوی 2 برنامه‌ریزی کنند.”

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان