جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

میانبری خطرناک به واکسین کرونا؛ آلوده کردن داوطلبان!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دانشمندان در موسسه جنر دانشگاه آکسفورد، هفته گذشته شیوه جدیدی از توسعه واکسین کرونا را مطرح کرده‌اند که اگر موثر واقع شود، محصول نهایی تا ماه سپتمبر برای استفاده اضطراری آماده خواهد بود.

واقعیت این است که بیشتر واکسین‌ها طی چند سال ساخته می‌شوند. بنابراین کوتاه کردن چند سال به ۱۲ تا ۱۸ ماه مستلزم حرکت با سرعتِ پاندمی است. اما هفته گذشته یک شیوه‌ غیرطبیعی برای ساخت واکسین پیشنهاد شده‌است که از دید برخی دانشمندان می‌تواند زمان رسیدن به محصول را کوتاه‌تر کند: آلوده کردن داوطلبان!

مطابق با این تحقیق، تمرکز روی داوطلبان جوان و سالم خواهد بود که به طور کامل ریسک شرکت در این مطالعه را درک می‌کنند. همه شرکت‌کنندگان جدا از هم و در شرایط عالی مراقبت‌های بهداشتی قرار خواهند داشت.

چرا باید مردم را عامدانه آلوده کنیم؟

ادوارد جنر در سال ۱۹۷۶، با تزریق ویروس آبله گاوی به یک پسربچه ۸ ساله او را در برابر آبله واکسینه کرد. امروز برای ساخت هر واکسینی باید از سه مرحله عبور کنیم و موثر بودن محصول نهایی در مرحله سوم امتحان می‌شود، یعنی مرحله‌ای که به جای آلوده کردن عامدانه، داوطلبان به زندگی عادی‌شان ادامه می‌دهند. سپس دانشمندان احتمال ابتلا به بیماری را در افرادی که واکسین دریافت کرده‌اند، بررسی می‌کنند. اما با وجود پاندمیِ امروز، گذر از این سه مرحله متداول به شدت زمان‌بر است.

در نتیجه برخی کارشناسان تصمیم گرفته‌اند که مرحله سه را با آزمایشات چالشِ انسانی جایگزین کنند. در این شیوه، پس از تزریق واکسین به داوطلب، او را عامدانه به ویروس آلوده می‌کنند و بعد او را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهند. این شیوه برای برخی از بیماری‌ها مانند مالاریا و وبا انجام شده‌است.

آیا کسی حاضر است داوطلب این مطالعه شود؟

بنا به گفته جاش موریسون و سوفی رز، موسسین سازمانی به نام 1DaySooner که از بیش از ۸۰۰۰ تن امضا گرفته‌اند، خیلی‌ها حاضر هستند داوطلب شرکت در این مطالعه شوند. این دو در مطلبی منتشرشده در واشینگتن پست می‌گویند، موضوع آنقدرها هم ترسناک نیست، چرا که مطابق با یک مطالعه، نرخ مرگ و میر جوانان ۲۰ تا ۲۹ ساله در چین ۳ در ده‌هزار بوده‌است.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان