ثبت شش واقعه جدید فلج کودکان در پنج ولایت افغانستان

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲ , ,

مسوولان در وزارت صحت از ثبت شش واقعه جدید بیماری فلج کودکان یا “پولیو” در ولایت‌های قندهار، کنر، بدخشان، بلخ و هرات خبر داده اند.

وحیدالله مایار، سخنگوی این وزارت امروز شنبه (13 ثور) گفته است که شش واقعه جدید پولیو شامل دو واقعه در ولسوالی‌های شاه‌ولی کوت و غورک ولایت قندهار، دو واقعه در شیگل و شلتن ولایت کنر و سه واقعه در یاوان بدخشان، دهدادی ولایت بلخ و شیندند ولایت هرات ثبت شده است.

به گفته مایار، مبتلایان جدید پولیو به جز یک واقعه در ولایت بلخ، در کودکان پسر بین سنین شش ماهه الی دو ساله‌ ثبت شده است.

خبرنامه
ثبت شش واقعه جدید فلج کودکان

بر اساس معلومات سخنگوی وزارت صحت، با ثبت این واقعات،  مجموع موارد مثبت فلج کودکان در جریان سال جاری میلادی در افغانستان، به 11 مورد رسیده است.

این در حالی است که هم اکنون شیوع ویروس کرونا نیز در افغانستان در حال گسترش و در اولویت کاری وزارت صحت قرار دارد. پیش از این وزارت صحت گفته بود که از تیم آگاهی ویروس پولیو برای آگاهی‌دهی ویروس کرونا استفاده می‌شود.

مایار همچنان تاکید کرده که در جریان سال جاری میلادی دو دور کمپین واکسین فلج کودکان در کشور راه‌اندازی شده، اما به دلیل وضعیت قرنطینه، راه‌اندازی این کمپین در ماه‌های بعدی به تعویق افتاده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *