جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

کرونا در رسانه ‌ها؛ اطلاع رسانی از خانه ممکن است؟

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

یاسر ابرار، گرداننده برنامه‌های سیاسی تلویزیون طلوع‌نیوز، شب گذشته(10 ثور)  در صفحه‌ی فیسبوک خود نوشته که؛ «متاسفانه آزمایش کرونای من مثبت شد.» ابرار در ادامه‌ی این خبر از فعالیت‌های اخیرش در مورد مباحثی مربوط به شیوع ویروس کرونا و برنامه‌های که با مقامات مختلف در این زمینه در طلوع نیوز داشته است؛ نوشته و در آخر؛ از مردم خواسته است که او را در پیکار با این‌بیماری کشنده، با مشوره‌ها و حمایت‌های معنوی شان، یاری رسانند و برای سلامتی خانواده‌‌اش دعا کنند.

زنجیره‌ی کرونا در موبی گروپ

در همین‌حال، صدف امیری، یکی دیگر از گردانندگان طلوع نیوز در صفحه‌ی فیسبوک خود از مبتلا شدن لطف‌الله نجفی‌زاده، مدیر مسوول طلوع نیوز و تمیم حمید، گزارشگر این رسانه خبر داده است. این در حالی است که یک منبع می‌گوید؛ متاسفانه شماری از کارمندان موبی گروپ که طلوع نیوز یکی از زیر مجموعه‌های این شرکت چند رسانه‌ای است، به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

شرکت چند رسانه‌ای موبی گروپ و به‌خصوص تلویزیون طلوع نیوز از جمله‌ی پیشتازان آگاهی‌دهی و فعالیت مؤثر در عرصه‌ رسانه در افغانستان به حساب می‌رود. رسانه‌ها در جهان امروزی یکی از عرصه‌های تأثیرگذار در مناسبات سیاسی و اجتماعی به حساب می‌روند و در نقش نظارت‌کننده بر عملکرد نهادهای دولتی و سازوکار قدرت در جامعه از جایگاه ویژه‌ی برخوردار هستند. چنانچه در افغانستانِ پساطالبان شرکت رسانه‌ای موبی گروپ این نقش را به خوبی و در عین‌حال پرچالش بازی کرده و به نمایندگی از جامعه‌ی رسانه‌ای، نقش مؤثر در تحول صورت‌‌بندی آگاهی در جامعه داشته است. بااین‌همه، کارمندان این شرکت رسانه‌ای چند بار مورد حملات تروریستی و انتحاری قرار گرفته که متأسفانه باعث شهادت تعدادی از گزارشگران موفق این شرکت رسانه‌ای شده، اما اکنون کارمندان این شرکت رسانه‌ای در تهدید جدی ویروس کرونا قرار گرفته است.

کار در خانه یا دورکاری

رسانه خبرنامه در آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا در ولایت هرات_افغانستان، کار از دفتر را تعطیل کرد و به جای آن تمرین کار در خانه را شروع کرد. اکنون این یک تجربه‌ی موفق بوده، اما با آن‌هم مشکلات همچون سرعت پایین انترنت، قطع برق و دسترسی به منابع وجود دارد. با این‌حال، در شرایط بحران و وضعیت اضطراری این تنها راه ممکن ایمن بودن از ویروس کرونا است. البته برای رسانه‌های تصویری و تلویزیون‌ها، کار در خانه تا حدی مشکلات است، اما تجربه‌ی رسانه‌های خارجی نشان می‌دهد که ناممکن نیست. بنابراین، خوب است که رسانه‌ها نیز در این زمینه راهکاری بسنجند و جامعه‌ای رسانه‌های را از این تهدید محفوظ نگهدارند؛ چرا که در چنین وضعیت بحرانی که مردم نیاز به آگاهی و اطلاعات دقیق و همه‌جانبه دارند، رسانه‌ها بیشتر از هر وقت دیگر مسوولیت دارند که در امر اطلاع رسانی و آگاهی‌دهی فعال باشند.

در آخر، تیم رسانه خبرنامه برای کارمندان و ژورنالیستان موفق موبی‌گروپ و تلویزیون طلوع نیوز آرزوی بهبودی و سلامتی دارند.

جهت مطالعه مقاله ها و اخبار سبک زندگی اینجا را ببینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان