جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

هشدار وزارت صحت به شهروندان؛ کلید صحت به دست خودتان است!

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مسوولان در وزارت صحت عامه می گویند، کلید صحت هر شهروند به دست خودش است و می تواند با ماندن در خانه، از کرونا نجات یابد.

وحید مجروح، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه امروز پنج شنبه(11ثور) در یک نشست خبری هشدار داد و گفت: “اگر مردم به توصیه های وقایوی وزارت صحت به هدف پیشگیری از شیوع  کرونا توجه نکنند، امکان مبتلا شدن هر فرد به این ویروس وجود دارد”.

مجروح در مورد نگرانی ها از کمبود ظرفیت در بخش آی.سی.یو در شفاخانه های مربوط به بیماران مبتلا به ویروس کرونا افزود،  از ده روز به این سو دوره های آموزشی برای اطمینان یافتن از ایجاد ظرفیت در بخش های آی.سی.یو در این شفاخانه ها در مرکز ولایات آغاز گردیده و با رسیدن دستگاه های پی.سی.آر، این ظرفیت به تمام ولایت ها گسترش خواهد یافت.

او اضافه کرد که وزارت صحت مطابق برنامه برای فراهم کردن بسترهای بیشتر تا 100 هزار بستر کار می کند که دربرگیرنده ولسوالی های کشور نیز خواهد بود.

photo_2020-04-30_16-54-42

معین وزارت صحت عامه تاکید کرد که ظرفیت تست کرونا در افغانستان رو به افزایش است و تا 12 روز آینده، هیچ شکایتی از کمبود “آر.ان ای. اکسسترکشن کیت” وجود نخواهد داشت. به علاوه، وزارت صحت تلاش دارد تا ظرفیت تشخیص روزانه نمونه های مشکوک به ویروس کرونا را از 1 هزار به 2 هزار، 5 هزار  تا 10 هزار برساند.

مجروح در مورد شکایت ها از تاخیر در اعلام نتایج تست کرونا در شفاخانه افغان ـ جاپان افزود،  از امروز تست های پی.سی.آر در داخل این شفاخانه آغاز می شود و نیز تغییر مثبتی که در یک هفته اخیر در عرضه خدمان صحی در شفاخانه افغان- جاپان رونما شده، قابل مقایسه نیست.

او در مورد مصونیت پرسونل صحی در شفاخانه های مخصوص ویروس کرونا گفت: “دولت تمام منابع مادی مورد نیاز را برای وزارت صحت عامه فراهم کرده و صلاحیت مصرف این منابع نیز به این وزارت تفویض شده است؛ وزارت صحت عامه آنچه در مارکیت های داخلی و بین المللی یافت می شد را برای مصونیت پرسونل صحی تدارک دیده است”.

معین وزارت صحت اضافه کرد که به زودی یک محموله بزرگ تجهیزات طبی برای مبارزه با ویروس کرونا از آلمان وارد کشور می شود.

مجروح یک بار دیگر از شهروندان خواست، آنچه را در اختیار دارند، با همسایه ها و جامعه ناتوان تقسیم کنند.

معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت هشدار داد: “اگر مردم توجه نکنند و همکار وزارت صحت عامه نباشند، دامنه فاجعه ویروس کرونا هر لحظه گسترده تر می شود و کشور شاهد بحران انسانی خواهد شد.”

این در حالی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان در حال افزایش بوده و تاکنون این رقم به دو هزار و 171 تن رسیده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان