نیکوکاری در زمانه کرونایی (11)؛ بنیاد عاطفی، خییری دیگر از میان بازرگانان در حمایت از نیازمندان

توسطفرشته فرهنگ

اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

 بنیاد عاطفی در ولایت هرات توانسته در طول یک و نیم ماه قرنطین کمک‌هایی را میان نیازمندان توزیع کند.

این بنیاد بیش از 4500 بسته غذایی را در ولسوالی غوریان هرات و بیش از هزار بسته دیگر را در نواحی مختلف مرکز هرات توزیع کرده است.

کمک‌های بنیاد عاطفی در این زمان بحرانی یکی از گزارش‌های دیگر از سلسله گزارش‌های نیکوکاری در زمانه کرونایی است که به آن پرداخته‌ایم.

موادغذایی برای نیازمندان

کمک‌های بنیاد عاطفی از 15 سال به این سو جریان دارد. این بنیاد که از سوی کمپنی‌های افغان فارما تمویل می‌شود، پروژه‌های مختلفی را تحت نام‌هایی چون “شفا”، “امداد”، “حمایت کودکان بی سرپرست” و “حمایت دانشجویان برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی” زیر دست دارد که در این پروژه‌ها به افراد بیمار، اطفال بی‌سرپرست، دانشجویان و نیازمندان کمک کرده آنان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

اما از آغاز شیوع ویروس کرونا و قرنطینه شدن شهر هرات، این بنیاد سعی کرده به خانواده‌های نیازمند به خصوص دستفروشان و روزمزدان که بیکار شده‌اند کمک‌هایی توزیع کنند.

ظاهر ارشاد، معاون این بنیاد به خبرنامه گفت: “بنیاد عاطفی تصمیم گرفت در این قرنطینه تعدادی از نیازمندان را تحت پوشش قرار دهد که در مرحله اول از داخل شهر هرات این کمک‌ها شروع شد، ما خانواده‌هایی که در نهایت فقر به سر می‌برند را در اولویت قرار دادیم و به آنان موادغذایی توزیع کردیم.”

این بنیاد نه تنها در مرکز شهر بلکه تلاش دارد تا در ولسوالی‌ها نیز کمک‌های خود را توزیع کند به این سبب ابتدا از ولسوالی غوریان هرات شروع کرده که در غرب ولایت موقعیت دارد و یک ولسوالی بزرگ است.

اکنون در ولایت غوریان بیش از 4500 بسته موادغذایی به خانواده توزیع شده است که شامل بوجی‌های برنج 25 کیلویی می‌باشد.

در مرکز هرات نیز به بیش از 1 هزار فامیل بسته‌های موادغذایی شامل 40 کیلوآرد، 10 کیلو روغن و 25 کیلو برنج برای هر خانواده کمک شده است.

سروی برای شناسایی نیازمندان

بنیاد عاطفی برای این که بتواند نیازمندان واقعی و مستحق را شناسایی کند به مناطق مختلف می‌روند و همچنان وکیل شورا، گذر و ملا امام ساحه را در جریان قرار می‌دهند.

آقای ارشاد گفت: “ما به برای شناسایی آنان خانه به خانه می‌رویم و هر خانواده‌یی که در فقر بیشتر به سر ببرند، نیازمند و بیکار باشند تشخیص و تحت پوشش قرار می‌دهیم.”

این کمک‌ها که همزمان از شروع قرنطین و شیوع کرونا آغاز شده است، همچنان ادامه دارد. بنیاد عاطفی در برنامه جدید خود تصمیم دارد به حدود 3 هزار فامیل دیگر نیز موادغذایی توزیع کند.

این بنیاد تا کنون بیش از 6 میلیون افغانی را صرف این کمک‌ها کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.