سازمان بهداشت جهانی: ابتلا به کووید-۱۹ شما را در برابر این بیماری ناگیرا نمی کند

توسط

اردیبهشت ۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹ ,

سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز جمعه در یک گزارش کوتاه علمی اعلام کرد،‌ در حال حاضر هیچ شاهدی مبنی بر اینکه افراد مبتلا به کووید-۱۹ مجددا به بیماری مبتلا نخواهندشد، وجود ندارد.

بر خلاف اینکه برخی کارشناسان بر این باورند که افراد بعد از ابتلا به کووید-۱۹ در برابر آن (دست کم به مدت کوتاه) ناگیرا می‌شوند، WHO اعلام کرده که هیچ شاهدی برای حمایت از این نظریه وجود ندارد.

مطابق با گزارش WHOمطالعات نشان می‌دهند افرادی که از کووید-۱۹ بهبود می‌یابند، دارای آنتی‌بادی هستند. اما برخی از  آن‌ها سطوح پایینی از آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده در خون‌شان دارند که نشان می‌دهد برای بهبودی، ایمنی سلولی نیز در کنار آنتی‌بادی ضرورت دارد.

بسیاری از کشورها از جمله شیلی، آلمان و انگلستان اعلام کرده‌اند که شناسایی آنتی‌بادی‌های ویروسی که سبب کووید-۱۹ می‌شوند به معنای «پاسپورت ایمنی» است که به آدم‌ها اجازه می‌دهد به زندگی عادی برگردند، بر اساس این تصور که در برابر عفونت دوباره مصون هستند.

اما WHO گفته‌است که هنوز مطالعات کافی برای تایید پاسپورت ایمنی انجام نشده‌است و افراد بهبودیافته نباید توصیه‌های بهداشت عمومی را از جمله فاصله‌گیری اجتماعی نادیده بگیرند.

سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان کرد: تست‌های آنتی‌بادی احتمال خطا دارند بنابراین این احتمال وجود دارد که افراد ظاهرا سالم، ناقلی برای ابتلای سایر آدم‌ها باشند.

هشدار سازمان بهداشتی در حالی صادر شده‌است که برخی ایالت‌های آمریکا با تظاهرات علیه فاصله‌گیری اجتماعی درصددِ بازگشایی کسب و کارها هستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *