جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

زن اندونزیایی بعد از چند روز گرسنگی حاصل از پاندمی کرونا، جان باخت

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مثل بسیاری از کشورهای دیگر، در اندونزی هم فقرا زیر فشار پاندمی کووید-۱۹ قرار دارند. بسیاری از مردم این کشور برای به دست آوردن غذا دچار مشکل شده‌اند. اکنون، دولت اندونزی، به دلیل مداخله دیرهنگام برای کمک به خانواده‌ای که در شرایط سختی به سر می‌برد، با انتقاد روبرو شده‌است.

در تاریخ ۲۰ اپریل، گزارش مرگ یولی نوراملیا، در راس خبرها قرار گرفت زیرا او بعد از درخواست کمکش در تلویزیون ملی جان خود را از دست داد. او گفته بود چندین روز است که خانواده‌اش چیزی نخورده‌اند.

نوراملیا اهل سرانگ که ۴ فرزند دارد، یک روز قبل از مرگش با گریه به گزارشگران گفته بود که دو روز است خانواده‌اش غذا نخورده‌اند. او همچنین گفته‌بود که برای دریافت کمک از دولت اقدام کرده‌‌اند اما هنوز چیزی دریافت نکرده‌اند.

با این حال برخی از مقامات دولتی، علی‌رغم وجود ویدیوها و خانواده‌های دیگری که همین شرایط را تجربه می‌کنند، نسبت به داستان نوراملیا مظنون هستند.

ددی سودراجات، سرپرست ناحیه‌ای که نوراملیا زندگی می‌کند، یک روز بعد از مرگ او گفت: «من باور نمی‌کنم که او دو روز چیزی نخورده باشد.»

شهردار سرانگ نیز با انکار گفته‌های رسانه‌ها، اظهار داشت: «مرگ این زن نمی‌تواند در اثر گرسنگی باشد زیرا در خانه او موز و مانیوک وجود داشت.»

اما یکی از داوطلبانی که کمک‌ها را در روز مرگ این زن به خانه‌اش رسانده بود، بر این باور است که خانواده نوراملیا به شدت گرسنه بوده‌اند.

محمد هالیک، شوهر نوراملیا می‌گوید همسرش بعدازظهرِ ۲۰ اپریل از هوش رفت و در مسیر کلینیک جان باخت. داکترها گفته بودند که ضعف بدنی او سبب شده‌بود که دچار حمله‌ی قلبی شود.

این زن و شوهر هر دو کار می‌کردند و درآمد ناچیز روزانه‌ای داشتند اما بعد از قرنطینه، آن را نیز از دست دادند.

در تاریخ ۸ اپریل، نوراملیا به رسانه‌ محلی گفته بود: «ما سابقا آنقدری پول درمی‌آوردیم که حداقل برنج بخریم. اما از زمان پاندمی دیگر پولی نداشتیم.»

نوراملیا تنها زنی نیست که با مشکل بی‌پولی مواجه شده‌بود. مردی چهل ساله به نام آتک نیز در تاریخ ۱۹ اپریل از شدت گرسنگی برنج دزدیده بود.

فشار مالی ناشی از پاندمی کرونا، افراد زیادی را در آسیا دچار مشکل کرده‌است. مردی ۲۰ ساله در تایلند نیز با یک قرص مت‌آمفتامین به پلیس مراجعه کرد تا دستگیر شود و بتواند در زندان غذا بخورد.

مطابق با گزارش‌ها، در هند نیز نبود پول و غذا سبب شده که زنی به نام مانجو خود و پنج فرزندش را داخل رود گنگ بیندازد. پنج فرزند او همگی غرق شدند اما خودش نظرش را عوض کرده و موفق شد نجات پیدا‌ کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان