جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

نگاهی به پاندمی ۱۹۱۸؛ پیامدهای خاتمه تعطیلی و فاصله ‌گیری اجتماعی چیست؟

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 در شرایطی که بحث و جدل‌ها در مورد انتخاب بین سلامتی یا اقتصاد، و زمان و چگونگی بازگشت به حالت عادی بالا می‌گیرد، بررسی پیامدهای خاتمه تعطیلی و فاصله‌گیری اجتماعی اهمیت زیادی دارد.

مطالعات آنفولانزای بزرگ ۱۹۱۸ نشان می‌دهند شهرهایی که مداخلات غیردارویی زودهنگام را اتحاذ کرده، آنها را به مدت طولانی حفظ کردند، هم در زمینه سلامت و هم به لحاظ اقتصادی عملکرد بهتری داشتند. در واقع آمار مرگ و میر در آنها پایین‌تر بود و اقتصادشان نیز سریع‌تر بهبود یافت.

به عبارت دیگر در سال ۱۹۱۸، قرار نبود که بین سلامتی و اقتصاد یکی را انتخاب کنیم؛ این دو باهم بودند.

مطابق با مطالعه‌ای از هوارد مارکل، هاروی لیپمن و جی.الکساندر در سال ۲۰۰۷، شهرهای مختلف رویکردهای متفاوتی در برابر همه‌گیری ۱۹۱۸ داشتند. این تجربه‌های متفاوت حاوی هشداری در مورد پیامدهای بازگشت زودهنگام به حالت عادی هستند.

به عنوان مثال، سنت لوئیس، دنوِر و سان‌فرانسیسکو فاصله‌گیری اجتماعی را خیلی زود آغاز کردند و موفق به کاهش شدت موج اولیه بیماری شدند. هرچند هرسه‌ شهر خیلی زود فاصله‌گیری را تقلیل دادند… و بله، شاهد موج دوم بیماری بودند. در اس‌تی.لوئیس و دنور، موج دوم بدتر از اولی بود. با شروع موج دوم، این شهرها مجددا فاصله‌گیری اجتماعی را اعمال کردند اما دیگر خیلی دیر شده‌بود.

سان‌فرانسیسکو در سال ۱۹۱۸ (درست مثل ۲۰۲۰) یکی از اولین شهرهایی بود که تعطیلی و فاصله‌گیری را اعمال کرد و زود پاندمی را تحت کنترل درآورد. هرچند ۵ هفته بعد، با کاهش تعداد موارد ابتلا، این شهر خیلی زود پیروزی را اعلام و حالت عادی را برقرار کرد. نتیجه این بود که چند هفته بعد، تعداد موارد ابتلا مجددا بالا گرفت. سان‌فرانسیسکو دوباره تعطیلی را شروع کرد اما بسیاری از شهروندان در برابر دستورها مقاومت کردند. موج دوم بیماری تا ماه‌ها ادامه یافت.

در این میان، شهرهای دیگر محدودیت‌ها را به مدت طولانی‌تری حفظ کردند. مثلا، نیویورک قرنطینه را زودتر از شهرهای دیگر اعمال کرد و تا جایی که نرخ مرگ‌ومیر به کم‌ترین سطح رسید، این رویه را ادامه داد. این شهر تنها یک موج اصلی بیماری را به خود دید و نرخ تلفاتش پایین‌تر از کل ایالات متحده بود.

نکته قابل‌اهمیت اینکه، هرچند نیویورک قوانین اولیه خود را به مدت طولانی‌تری حفظ کرد اما مدت زمان محدودیت‌های اعمال‌شده در این شهر حدودا نصف محدودیت‌های سنت لوئیس و دنور بود. به عبارت دیگر عجله برای بازگشت به حالت عادی در شهرها، منجر به تعطیلی دوباره‌ای شد که به اندازه تعطیلی اول طول کشید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان