جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

روزنگاری کرونا ویروس در افغانستان (23)؛ از ثبت ۵۰ مورد جدید مبتلایان تا تحویل دومین محموله مواد بهداشتی

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 وزیر صحت عامه می گوید، در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان ثبت شده است.

وزیر صحت عامه‌ امروز پنج شنبه(۴ثور) در یک نشست خبری گفت که با ثبت این موارد تازه، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشور به یک هزار و ۲۲۶ تن رسیده است.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار نیز امروز پنج شنبه(۴ثور) گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در لابراتوار این ولایت مورد بررسی قرار گرفته که از این میان ۵ مورد ان مثبت تشخیص شده است.

خوگیانی افزوده، موارد مثبت شامل دو مورد در ننگرهار و سه مورد در ولایت کنر می شود.

177 فرد بهبودیافته

آقای فیروز تاکید کرد که در این ۲۴ ساعت هیچ فرد مبتلا به ویروس کرونا فوت نکرده است.

گفته شده این موارد جدید ویروس کرونا شامل ۲۱ مورد در هرات، ۱۵ مورد در قندز، ۶ مورد در لوگر، دو مورد در پنجشیر و یک مورد در ولایت های تخار و جوزجان است.

فیروزالدین فیروز افزود، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته‌ که بر اساس آن، شمار بهبودیافتگان به ۱۷۷ نفر رسیده است.

وزارت صحت عامه کشورهمچنان اعلام کرده است که یک قرارداد ۲۳ میلیون دالری را با اداره یونیسف در افغانستان امضا کرده است.

بر بنیاد این قرارداد که امروز(پنج‌شنبه،۴ثور) امضا شده، این پول‌ها برای مبارزه با ویروس کرونا جهت خریداری به موقع ضروریات طبی مانند کیت‌های محافظتی، تهیه پیام‌های صحی، بالا بردن سطح آگاهی مردم، پخش پیام های صحی از طریق رسانه های صوتی و تصویری، چاپ و توزیع پوسترها، بنرها و بروشرهای مرتبط به کووید۱۹ به مصرف می‌رسد.

کمک‌های چین به وزارت صحت

در ادامه کمک‌ها، دومین محموله مواد صحی کمکی از سوی چین به دولت افغانستان، امروز(پنج‌شنبه، ۴ثور) با امضای یک تفاهم‌نامه در فرودگاه بین المللی حامد کرزی به وزارت صحت عامه تسلیم داده شد.

به گفته وزارت صحت، این محموله شامل کیت های تشخیصیه، ماسک، کیت های محافظتی، عینک های ایمنی، دستگاه های تب سنج، دستگاه ونتلاتور، دستگاه اکیسجن و ابزارهای دستگاه پی سی آر می‌باشد.

همزمان با این طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله گفته است در جلسه روز گذشته به فرمانده نیروهای مشترک کابل و آمرین حوزه‌های پولیس هدایت داده شده تا با حفظ موارد استثنایی که لیست آن قبلا شریک گردیده، محدودیت از امروز پنج شنبه(۴ثور) شدت پیدا کند.

یعقوب حیدری، والی کابل نیز که امروز پنج‌شنبه (۴ثور) در نشست خبری ارایه گزارش یک‌ماهه‌ کمیته اضطراری کابل برای مبارزه با ویروس کرونا سخن می‌ گفت، از کرایه‌نشین‌هایی که در روزهای قرنطین متضرر شده‌، خواست که به مالکان دکان‌ها و خانه‌ها کرایه نپردازند.

در این بین مسوولان در وزارت زراعت می گویند، پس از آن که تصمیم گرفته شد واردات محدود تخم مرغ از بنادر آغاز شود، احتکارگران تخم مرغ به بازار عرضه کرده و قیمت آن به ۶ افغانی کاهش یافته است.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور نیز در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان گفته که: “فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، همزمان با شیوع بیماری فوق العاده ساری کرونا واقع شده است. توقع دارم که هموطنان مومن و مسلمان کشور با رعایت توصیه های علمای کشور و وزارت صحت عامه، عبادات خود را انجام دهند”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان