جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

سقوط سه پله‌ای افغانستان در گزارش سالانه گزارشگران بدون مرز؛ هشدر در مورد تهدید آزادی رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سازمان گزارشگران بدون مرز در تازه ترین گزارش خود می گوید که دست‌آوردهای 19 ساله افغانستان که آزادی رسانه‌ها و حفاظت از روزنامه‌نگاران را تضمین می‌کند، زیر تهدید قرار دارد.

 سازمان گزارشگران بدون‎ مرز امروز سه شنبه(2ثور) با نشر گزارش سالانه‌اش گفته است که در رده بنده جهانی این سازمان، وضعیت آزادی رسانه‎ها درافغانستان بدتر شده‎ و این کشور در سال 2019 میلادی در میان 180 کشور جهان، در جایگاه 121 قرار گرفته‌؛ در حالی که جایگاه این کشور در سال 2018 میلادی، 118 بود.

 در گزارش این سازمان آمده است که امضای توافق نامه صلح میان امریکا و طالبان اقدامی تاریخی است، اما این سند با صلح پایدار و قطعی بسیار فاصله دارد.

reporting

این سازمان کمیته مشترک میان رسانه‌ها و حکومت که به تازگی قانونیت یافته ‌است را به عنوان اقدام حکومت در راستای آزادی بیان خوانده، افزوده است که جنگ تحمیل شده جنگجویان طالبان، داعش، جنگ‌سالاران و برخی مسؤولان فاسد حکومتی، به تهدیدی دایمی برای خبرنگاران و رسانه‌‌ها و آزادی اطلاع‌رسانی تبدیل شده ‎است.

در بخشی از این گزارش تاکید شده که زنان خبرنگار با وجود مقاومت، اما در کشوری که افراط‌گرایی اسلامی و مردسالارانه در شماری از ولایات آن حاکم است، همچنان آسیب‌پذیر اند.

در رده‌بندی جهانی سال 2020 آزادی رسانه‌ها، ناروی، فنلند و دنمارک به ترتیب در جاگاه اول تا سوم قرار گرفته‌اند. اما ترکمنستان و کره شمالی از جمله کشورهایی اند که محدودیت رسانه ای در آنجا بیشتر است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان