دادگاه عالی: در یک سال گذشته به 235 قضیه تجاوز جنسی رسیدگی شده است

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

دادگاه علی اعلام کرده است که در جریان یک سال گذشته، 235 قضیه تجاوز جنسی و اتهامات 309 تن از سوی دادگاه اختصاصی رسیدگی به جرایم خشونت علیه زن و سایر دیوان های جزایی در مرکز و ولایات حل و فصل شده است.

دادگاه عالی امروز سه شنبه(2ثور) در یک خبرنامه گفته است که شورای عالی این دادگاه قبل از ظهر امروز به ریاست سید یوسف حلیم، تشکیل جلسه داده و اجراات دادگاه های مرکز و ولایت ها را در مورد رسیدگی به قضایای خشونت علیه زن و تجاوز جنسی مورد ارزیابی قرار داده است.

afghanistan

دادگاه عالی افزوده که بر اساس گزارش ارائه شده در سال 1398، در مجموع به تعداد 1 هزار و 161 قضیه خشونت علیه زن به اتهام یک هزار و 508 تن و نیز  235 قضیه تجاوز جنسی به اتهام 309 تن از سوی دادگاه اختصاصی رسیدگی به جرایم خشونت علیه زن و سایر دیوان‌های جزایی دادگاه‌های مرکز و ولایت‌ها حل و فصل شده است.

به گفته دادگاه عالی: “در نتیجه این رسیدگی، متهمین این قضایا به اشد مجازات و به حبس‌های دوام، طویل، متوسط، قصیر و جرایم نقدی محکوم گردیده و یک عده هم نسبت عدم موجودیت دلایل کافی الزام، برائت حاصل کرده اند.”

دادگاه عالی تاکید کرده که بیشتر این قضایا مربوط به ولایت های کابل، هرات، قندهار، بلخ، دایکندی، قندز، فاریاب، بدخشان، جوزجان، بامیان، بغلان و بادغیس بوده اند.

این دادگاه خاطرنشان کرده که همچنان ده ها پرونده دیگر به اتهام ارتکاب قضایای خشونت علیه زنان در دادگاه‌های سراسر کشور تحت رسیدگی قرار دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *