اداره امور زندان‌ها: کارمندان زن مورد آزار جنسی قرار می‌گیرند/ در قرنطین هم مواد مخدر به داخل زندان انتقال یافته است

توسطروایت زنده

اردیبهشت ۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

رییس عمومی اداره تنظیم امور زندان ها می گوید که بر اساس شکایات و یافته ها، شماری از کارمندان زن زندان ها از سوی کارمندان مرد مورد آزار و اذیت جنسی قرار می گیرند.

 احمد راشد طوطاخیل امروز سه شنبه(2ثور) در یک نشست خبری، یافته های بررسی این اداره در مورد وضعیت کنونی زندان‌ها را گزارش داد و گفت، روند اصلاحات برای بهبود وضعیت زندان ها آغاز شده است.

طوطاخیل از تمام نهادهای جامعه مدنی، رسانه ها، شبکه های حمایت از حقوق زنان و نهادهای حقوق بشر خواست تا از روند اصلاحات در زندان ها نظارت کنند.

rashed tutakhail

او تاکید کرد: “بر اساس یافته های این اداره، فساد و استفاده از مواد مخدر در زندان ها جریان داشته و حتی در پروسه قرنطین هم مواد مخدر به داخل زندان‌ها انتقال یافته که نشان می‌دهد مسوولین زندان ها در آن دست دارند.”

رییس عمومی اداره تنظیم امور زندان ها همچنان گفت: “وسایط دولتی مربوط به زندان ها از طرف افراد غیر مسوول استفاده می شود، زندانی ها به تلفن های هوشمند دسترسی دارند، کانتین ها منبع فساد در محابس است و برای زندانیان مریض هیچ نوع توجهی صورت نمی گیرد.”

طوطاخیل خاطرنشان کرد که روند غیرنظامی سازی زندان‌ها آغاز شده و مدیریت زندان ها به دست کارمندان غیرنظامی خواهد بود و این اداره پس از این توسط افراد حرفه‌ای،و متعهد رهبری و مدیریت می شود.

او تاکید کرد که به تمام مشکلات در زندان ها، رسیدگی و با مفسدین برخورد جدی صورت خواهد گرفت و  پس از این دروازه های زندان ها به روی نظارت بسته نمی باشد، بلکه تمام نهادهای مدنی می توانند از زندان ها نظارت کنند.

طوطاخیل در اخیر افزود که بر اساس فرمان اخیر رئیس جمهور پیرامون عفو زندانیان جنایی به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تاکنون 5 هزار و 586 تن از زندان ها آزاد شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *