جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

شورای امنیت: زندانیان رها شده از سوی طالبان مطابق فهرست حکومت نیست

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سخنگوی شورای امنیت ملی می گوید، زندانیان رها شده از سوی طالبان مطابق فهرستی که از سوی حکومت به طالبان داده شده است، نیست.

جاوید فیصل امروز شنبه(30حمل) در یک نشست خبری در مورد زندانیان آزاد شده از سوی طالبان گفت، از میان 20 زندانی آزاد شده از سوی این گروه در ولایت قندهار، 10 تن نظامی و 10 تن دیگر غیرنظامی اند که در میان غیرنظامیان، 4 تن زیر سن اند.

فیصل افزود، در میان 40 زندانی رها شده در ولایت لغمان نیز 18 تن پس از توافق نامه صلح از سوی طالبان به گروگان گرفته شده بودند.

او ادامه داد که از میان 40 رها شده در ولایت لغمان، 12 تن پولیس محلی اند که به طالبان تسلیم شده بودند، 3 تن کارمندان ادارات ملکی، 9 تن نیروهای امنیتی برحال، 10 غیرنظامی و 6 تن دیگر نظامیانی اند که منفک و یا ترخیص شده اند.

taliban

سخنگوی شورای امنیت در مورد 12 پولیس محلی تسلیم شده به طالبان گفت، آنان به کابل منتقل شده تا مطابق قانون با ایشان برخورد شود.

فیصل تاکید کرد، طالبان پس از تعهد با امریکا در مورد رهایی یک هزار زندانی، غیرنظامیان را ربوده و می خواهند از این طریق لیست شان را تکمیل کنند.

او خاطرنشان کرد که حکومت توقع دارد که زندانیان از سوی طالبان مطابق لیست آزاد شوند.

سخنگوی شورای امنیت اضافه کرد که طالبان باید زندانیان غیرنظامی را نیز از بند آزاد کنند و نباید در شکنجه‌گاه‌های خود زندانی داشته باشد.

فیصل با بیان این که کسانی که به تاز‌گی از سوی گروه طالبان رها شده‌، شکنجه شده‌اند، گفت، رهایی این زندانیان نشان می‌دهد که گروه طالبان افراد زیر سن را در زندان نگه‌داری می‌کند.

او از دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد، صلیب سرخ و سازمان حقوق بشر خواست تا در این زمینه وارد عمل شوند و با گروه طالبان در مورد استفاده از افراد زیر سن برای اهداف نظامی و نگه‌داری آن‌ها گفت‌وگو کنند.

سخنگوی شورای امنیت همچنان افزود که روند رهایی زندانیان گروه طالبان متوقف نشده و مطابق فرمان ریاست جمهوری یک هزار و ۵۰۰ زندانی این گروه نظر به سن، مدت حبس و نوعیت جرم‌شان، برای پیش‌برد روند صلح و به عنوان بخشی از مبارزه حکومت با شیوع ویروس کرونا آزاد خواهند شد.

 این در حالی است که تاکنون 360 زندانی طالبان از سوی حکومت و 60 زندانی حکومت از سوی طالبان بر اساس توافقنامه صلح امریکا و طالبان از بند رها شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان