جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ایمنی بدن: ۸ حقیقت جالب در مورد این سیستم شگفت انگیز

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سیستم ایمنی بدن در واقع نسخه بدنی یک نیروی نظامی است که قسم خورده علیه هر تهدیدی، خواه داخلی و خواه بیرونی، مبارزه کند. این نیروی نظامی سربازهای بسیار جالبی هم دارد!

۱. رودی از خون و لنف

سیستم ایمنی بدن توسط پنج لیتر خون و لنف قدرت می‌گیرد. این‌دو با هم عناصر ایمنی را به همه جای بدن منتقل می‌کنند تا وظایف‌شان را انجام دهند.

۲. شوالیه، گلبول سفید

گلبول‌های سفید مثلِ شوالیه‌ای که با اژدها می‌جنگد، با کوچک‌ترین مشکلی وارد میدان جنگ می‌شوند و با عوامل بیماری‌زا مبارزه می‌کنند.

۳. تب و التهاب نشانه‌های خوبی هستند

شاید داشتن تب و التهاب ناخوشایند به نظر برسد اما این‌دو نشان می‌دهند که بدن‌تان کارش را به درستی انجام می‌دهد. تب سبب آزاد شدن گلبول‌های سفید، افزایش متابولیسم و توقف تکثیر برخی ارگانیسم‌ها می‌شود. التهاب هم واکنش بدن در برابر آزاد شدن هیستامین‌ها است.

۴. به اندازه کافی بخوابید، یا هیچ توقعی نداشته باشید

آیا پیش آمده که ناگهان خودتان را ناخوش حس کرده‌اید؟ این سیستم ایمنی‌ بدن‌تان است که دارد انتقام می‌گیرد!

اگر بیش از ۵ ساعت خواب شبانه نداشته باشید، سیستم ایمنی درست مثل خودتان افسرده می‌شود. به این ترتیب در معرض ابتلا به سرماخوردگی و سایر بیماری‌ها قرار می‌گیرید.

۵. کمی نور خورشید خوب است

قرار گرفتن در معرض نور خورشید به تولید ویتامین D کمک می‌کند. و چنانچه احتمالا می‌دانید، ویتامین دی نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن دارد.

۶. استرس به سیستم ایمنی بدن آسیب می‌زند

استرس تاثیر قابل‌توجهی روی سیستم ایمنی دارد. در طول دوره‌های استرس، کورتیزول، آدرنالین و دیگر هورمون‌های استرس برای کنترول اختلال در بدن آزاد می‌شوند. اما اگر این حالت به صورت مزمن در بدن رخ بدهد، ریسک ابتلا به بیماری‌هایی مثل اضطراب، افسردگی، مشکلات گوارشی، بیماری قلبی، اختلالات خواب، افزایش وزن و مشکلات مرتبط با حافظه بسیار بالا می‌رود.

۷. خنده برای ایمنی بدن مفید است

خنده سبب آزاد شدن دوپامین و دیگر هورمون‌های حس خوب و در نتیجه کاهش استرس می‌شود.

۸. میکروب‌ها به سلامت شما کمک می‌کنند

بدن به مواد بیگانه حمله می‌کند و آنها را در یاد نگه می‌دارد. بنابراین وقتی دوباره با یک عامل بیماری‌زا روبرو می‌شود، می‌داند که باید چه واکنشی نشان دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان