جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

کرونا و رابطه جنسی: رفتار جنسی ایمن در دوران شیوع

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

در شرایطی که همه‌ی ما مجبور به رعایت فاصله‌گیری اجتماعی هستیم، این سوال برای بسیاری از زوج‌ها پیش می‌آید که کرونا چه تاثیری بر رابطه جنسی دارد؟ آیا داشتن رابطه در دوران شیوع خطری ندارد؟

واقعیت این است که کووید-۱۹، بیماری ایجاد شده توسط کرونا ویروس جدید، با تماس مستقیم شخص به شخص یا کسانی که در فاصله‌ی کمتر از دو متر از هم قرار دارند منتقل می‌شود زیرا مطابق با مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) اعتقاد بر این است که این ویروس به وسیله‌ی قطرات خارج شده از دستگاه تنفسی همراه با سرفه یا عطسه سرایت می‌کند.

بنابراین بله، رابطه‌ جنسی می‌تواند در گسترش کرونا ویروس نقش داشته باشد. مشخص است که در هنگام رابطه آن‌قدر نزدیک هستید که شرایط سرایت ویروس مهیا باشد.

اما موضوع مهم این است که ویروس مستقیما از رابطه جنسی منتقل نمی‌شود. به گفته مارک سارِی، پروفسور دانشکده پزشکی دیوید گفن دانشگاه کالیفرنیا، «کرونا نوعی ویروس تنفسی است. این ویروس می‌تواند از طریق بزاق و رابطه نزدیک منتقل شود،‌ اما نمی‌تواند مستقیما از طریق اندام‌های تناسلی سرایت پیدا کند.»

بنابراین آیا داشتن رابطه در این دوران اشکالی ندارد؟

در صورتی که شما یا شریک زندگی‌تان به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اید، توصیه می‌شود که تا جای ممکن از هم دور بمانید. اما برای کسانی که نشانه‌ای ندارند و اخیرا در معرض این ویروس نبوده‌اند، داشتن رابطه جنسی مشکلی ایجاد نمی‌کند.

از آنجایی که ویروس در ترشحات دستگاه تنفسی حاضر است، نباید فراموش کنیم حتی سطحی‌ترین عمل جنسی به انتقال آن کمک می‌کند.

رفتار جنسی ایمن

* از هر چیزی مهم‌تر این است که قبل و بعد از شروع رابطه حداقل به مدت ۲۰ ثانیه دست‌ها را با صابون و آب گرم بشویید. به علاوه، شستن و ضدعفونی کردن ابزار جنسی در این دوران بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. تصور کنید در دوران شیوع، این کار هم بخشی از رابطه است.

* در صورتی که خودتان یا همسرتان ناخوش هستید یا علائم کرونا ویروس را نشان می‌دهید، از برقراری رابطه پرهیز کنید.

* اگر همسرتان در معرض ویروس کرونا بوده و احتمال می‌دهید که مبتلا شده باشد، عاقلانه‌ترین کار این است که مدتی رابطه‌ جنسی نداشته باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان