جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

هشدار پومپئو به رهبران افغانستان: با طالبان توافق كنید یا ریسک خروج کامل آمریكا را متحمل شوید!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزیر امور خارجه آمریکا به رهبران دولت افغانستان هشدار داده كه باید به اختلافات خود پایان دهند و با طالبان توافق كنند، یا رئیس جمهور ترامپ می تواند دستور خروج همه سربازان آمریکایی از كشور و كاهش یك میلیارد دالری از کمک های مالی به كابل را صادر كند.

به نقل از گزارش روز سه‌شنبه(19 حمل) آن‌بی‌سی نیوز، هشدار به خروج نیروهای امریکا دو هفته قبل هنگامی که پومپئو در افغانستان بود، داده شد، اما اکنون فقط توسط دو مقام ارشد فعلی، یکی از مقامات ارشد سابق و یک دیپلمات خارجی آشکار شد.

 pompeo2

دولت ترامپ نگران است که ادامه تاخیر در مذاکرات بین دولت افغانستان و طالبان، که قرار بود 10 مارچ به عنوان بخشی از معامله تنش‌زایی که آمریکا یک ماه قبل با این گروه انجام داده بود، آغاز شود، باعث شکست صلح خواهد شد و این‌که طالبان به دلیل دولت شکسته کابل در موقعیت قوی‌تر ظاهر می‌شوند.

اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله، رییس اجرایی سابق این کشور، هر دو ادعای رهبری این کشور را پس از مناقشه بر انتخابات در ماه فبروری دارند. به گزارش ان‌بی‌سی، پومپئو به عبدالله گفت که باید از غنی حمایت کند.

به گفته یک مقام ارشد دولت آمریکا، کاخ سفید امیدوار است که این تهدید به نتیجه برسد؛ اگرچه این رقبا تاکنون پیشنهادات خود را برای سازش رد کرده‌اند.

با این حال، پومپئو از زمان دیدار وی تاکنون پیشرفت‌هایی را گزارش کرده است؛ به ویژه در ارتباط با تشکیل تیمی برای گفتگو با طالبان و آزادی برنامه‌ریزی شده زندانیان.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان