جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

روزنگاری کرونا ویروس در افغانستان(9)؛ تازه ترین وضعیت شیوع این بیماری چگونه است؟

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

وزارت صحت عامه‌ می گوید در 24 ساعت گذشته 30 رویداد مثبت ویروس کرونا ثبت شد است.

وحیدالله مایار، سخن‌گوی وزارت صحت صبح امروز دوشنبه (18 حمل) گفته است که این رویدادهای تازه شامل 16 مورد در هرات، 6مورد در کابل، 3 مورد در نیمروز، دو مورد در قندوز، دو مورد در فاریاب و یک مورد در دایکندی می شود.

مایار افزوده که با ثبت این رویدادهای تازه، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در 23 ولایت کشور به 367 نفر رسیده است.

به گفته مایار هرات با 230 مبتلا و کابل با 59 تن مبتلا دو ولایتی است که بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

17 نجات یافته از کرونا

همچنان طبق گزارش این وزارت، سه فرد مبتلا به ویروس کرونا در ولایت های لوگر و کابل صحت یاب شده اند.

بعد از این آمار نیز مسوولان در وزارت صحت در نشست خبری گفته‌اند که 5 فرد مبتلا به ویروس کرونا، همچنان شفایاب شده اند که شمار مجموعی بهبود یافته گان، به ۱۷ نفر رسیده است.

آقای مایار روز یک شنبه (17حمل) در نشست خبری گفته بود که در 24 ساعت گذشته در کشور 2 هزار و 595 نمونه مشکوک ویروس کرونا به لابراتوارهای وزارت صحت عامه در کابل، ننگرهار و هرات مواصلت کرده که از این شمار، 337 نمونه آن مثبت تشخیص شده است.

مایار افزوده که در 24 ساعت گذشته 38 واقعه جدید ویروس کرونا ثبت شده که شامل 10 واقعه در کابل، 10 واقعه در هرات، 8 واقعه قندهار، 3 واقعه در پکتیا، 2 واقعه در سمنگان، 2 واقعه در بلخ و یک، یک واقعه در ولایت های کاپیسا، تخار و زابل می شود.

افزایش محدودیت ها در کابل

همچنان در پی افزایش آمار مبتلایان کرونا در کابل، محدودیت‌های رفت و آمد شدت یافته است. روز یک‌شنبه 50 عراده وسایط نقلیه شهری از سوی پولیس ترافیک کابل به دلیل تخلفات ترافیکی و گشت و گذار غیرضروری جریمه نقدی شد.

دفتر مطبوعاتی مقام ولایت کابل اعلام کرده است که براساس تصمیم کمیته اضطرار جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ولایت کابل، مبنی بر محدودیت های بیشتر بر گشت و گذار در شهر کابل، امروز یک‌شنبه(۱۷حمل) 50 وسیله نقلیه شهری در مجموع مبلغ 150 هزار افغانی از سوی پولیس ترافیک جریمه نقدی شد.

افزون بر این، مقام ولایت کابل خاطرنشان کرده که ‌تعداد 2هزار و 450 دکان، 55 حمام و 15 رستوران که در نواحی متخلف شهر کابل فعالیت داشتند، از سوی پولیس حوزات امنیتی مسدود شدند.

حمایت از مبارزه با کرونا

در ادامه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و مبارزه با آن، وزارت زراعت روز یک شنبه(17حمل) در یک خبرنامه گفته است که بر اساس تصمیم تازه این وزارت، روزانه بیش از 400 لیتر شیر یکی از فارم‌هایش را به صورت رایگان در اختیار وزارت صحت قرار می‌دهد تا به داکتران و پرسونل شفاخانه‌های کابل که برای مبارزه با ویروس کرونا کار می‌کنند، توزیع شود که حدود 2 هزار تن را تحت پوشش قرار می‌دهد.

شرکت‌های مخابراتی نیز اعلام کرده‌اند که برای دسترسی دانش آموزان به مواد درسی از طریق اینترنت رایگان و کاهش قیمت بسته های اینترنتی، سهولت‌هایی را برای مشترکین فراهم می‌کنند.

در این بین ارگ ریاست جمهوری می گوید که محمد اشرف غنی با والیان زون های مرکز، جنوب و جنوب شرق در راستای مبارزه با ویروس کرونا از طریق ویدیو کنفرانس گفتگو کرده است.

بر اساس این خبرنامه، اشرف غنی در این ویدئو کنفرانس هدایت داده تا به هر یک از ولایت پکتیکا، لوگر، ارزگان، زابل، بامیان و دایکندی، 30 میلیون افغانی، به ولایات غزنی، خوست و پکتیا 60 میلیون افغانی و به ولایت قندهار 100 میلیون افغانی، تخصیص و انتقال داده شود.

مسوولان محلی هرات نیز گفته‌اند که شفاخانه ۱۰۰ بستر کوید 19 هرات که در ظرف بیست روز گذشته ساخته شده، به بهره برداری سپرده شده است.

وزارت مهاجرین افعانستان نیز اعلان کرده است که ستاد ملی مدیریت بیماری کرونای ایران فیصله کرده که تداوی مبتلایان به ویروس کرونا برای اتباع غیرایرانی از جمله مهاجرین افغان رایگان باشد.

این در حالی است که ایران پس از چین کانون شیوع این ویروس شناخته شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان