ویروس کرونا؛ بانک جهانی به افغانستان بیش از 100 میلیون دالر کمک می‌کند

توسطروایت زنده

فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

بانک جهانی اعلام کرده است که یک کمک بیش از 100 میلیون دالری را برای مقابله با ویروس کرونا و تقویت بخش صحی افغانستان تصویب کرده است.

این بانک امروز جمعه(15حمل) با نشر یک خبرنامه‌ گفته است، قرار است این کمک مالی به منظور روی دست گرفتن اقدامات مؤثر در راستای مقابله با تهدید ناشی از ویروس کرونا در افغانستان، تقویت نظام صحی و آمادگی برای مبارزه با این پدیده به مصرف برسد.

بر اساس خبرنامه بانک جهانی، این بسته کمک اضطراری روند ارایه خدمات صحی را در 34 ولایت کشور بیش از پیش تقویت کند تا شیوع ویروس کرونا را در افغانستان بطی ساخته و در صورت افزایش بی سابقه در تقاضا، خدمات بهتر صحی برای مردم افغانستان ارایه گردد.

بانک جهانی گفته است که ۱۹.۴ میلیون دالر از کمک تصویب‌شده به افغانستان، از کمک‌های اضطراری بانک جهانی و ۸۱ میلیون دیگر آن از سوی اداره توسعه بین‌المللی این بانک فراهم می شود. بر اساس معلومات بانک جهانی قرار است این کمک‌ها توسط وزارت صحت عامه و به حمایت سازمان ملل متحد و نهادهای غیردولتی که در بخش صحت در افغانستان فعالیت می‌کنند، تطبیق شود.

world Bank

از سویی هم هنری کرالی، رییس دفتر گروه بانک جهانی در افغانستان گفته است: “بانک جهانی متعهد است که در شرایط دشوار کنونی در کنار دولت و مردم افغانستان قرار گرفته و از تمامی تلاش‎ها به منظور مقابله با شیوع ویروس کووید-۱۹(کرونا) در کشور حمایت نماید.”

او افزوده، توقع می‌رود که با این کمک‌ها سیستم صحی افغانستان تقویت یابد تا از شیوع گسترده ویروس کرونا در آن کشور جلوگیری شود.

بانک جهانی در حالی از کمک بیش از 100 میلیون دالری به افغانستان خبر داده که تاکنون 274 تن در کشور به این ویروس مبتلا شده‌ و هم‌چنان 6 نفر دیگر به دلیل ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *