چطور ضد عفونی کننده خانگی بسازیم

توسطتحریریه خبرنامه

فروردین ۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : فروردین ۷, ۱۳۹۹ ,

با گسترش کرونا ویروس در سراسر جهان، فروش ماده‌ی ضد عفونی کننده دست به طرز چشمگیری افزایش یافته‌است.

بنا به گفته‌های سازمان‌های بهداشتی فدرال، مانند WHO و CDC، یکی از موثرترین روش‌های پیشگیری از گسترش میکروب‌ها، شستشوی کامل دست‌ها است. اما اگر به صابون و آب دسترسی ندارید، می‌توانید از ضد عفونی کننده‌ی دست با حداقل 60 درصد الکل استفاده کنید.

هجوم برای خرید مواد بهداشتی منجر به کمبود این محصولات می‌شود زیرا مردم معمولا مقداری هم در خانه ذخیره می‌کنند. با افزایش تقاضا، برخی از فروشگاه‌ها مجبور به اعمال محدودیت در فروش مواد ضدعفونی کننده‌ی دست می‌شوند، در حالی که برخی از خرده‌فروش‌ها نیز قیمت این محصولات را افزایش داده‌اند.

خبر خوب  اینکه اگر نتوانسته‌اید ضد عفونی کننده پیدا کنید، می‌توانید خودتان در خانه آن را درست کنید.

داکتر دیوید آگوس به سی‌بی‌اس نیوز گفت: “ضدعفونی کننده‌های داخلی خانگی به اندازه‌ی محصولی که خریداری می‌کنید مؤثر هستند. ”

به گفته‌ی داکتر استفان مورس، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه کلمبیا، ضدعفونی کننده‌ی خانگی به اندازه‌ی آب و صابون موثر است، البته در صورتی که به درستی تهیه شود.

مطابق با گزارش CBS، برای تهیه‌ی ماده‌ی ضدعفونی کننده‌ی دست، به ایزوپروپیل الکل، معروف به الکل مالشی، ژل آلوئه ورا، یک کاسه، قاشق، قیف و بطری اسپری یا ظرف صابون مایع نیاز دارید.

ابتدا ⅔ فنجان الکل و ⅓ فنجان آلوئه ورا را خوب با هم مخلوط کنید.

پس از مخلوط کردن این دو، می‌توانید از قیف برای ریختن مخلوط در ظرف نگهدارنده استفاده کنید.

در صورتی که می‌خواهید محصول نهایی بوی الکل نداشته باشد، می‌توانید 5 تا 10 قطره روغن معطر (اسانس) مانند اسطوخودوس به ترکیب اضافه کنید.

برای محدود کردن گسترش میکروب‌ها، ‌چه راه‌کارهای دیگری داریم؟

CDC به مردم توصیه می‌کند که علاوه بر شستن مرتب دست‌ها یا استفاده از مواد ضدعفونی کننده‌ی دست، از لمس صورت، دهان و بینی و تماس نزدیک با هر کسی که بیمار است، پرهیز کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *