لابراتوار تشخیص ویروس کرونا در هرات فردا آغاز به کار می کند

توسطروایت زنده

اسفند ۲۹, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۱, ۱۴۰۲

مشاور ارشد رییس جمهور غنی شایعات در فضای مجازی مبنی بر این که بیشترین واقعات ویروس کرونا در هرات است، اما توجه دولت به جای دیگر است را نادرست خواند و گفت، دولت توجه جدی به ولایت هرات دارد.

وحید عمر امروز پنج شنبه(29حوت) در دومین نشست کمیته دولتی ارتباطات عامه جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ادامه داد که مشکل افزایش قیمت مواد اولیه برطرف شده و مواد اولیه خوراکی در بازارها به اندازه کافی وجود دارد.

وی دلیل افزایش قیمت مواد غذایی را احتکار شماری از تاجران خوانده و گفت، شهرداری کابل و وزارت داخله با محتکرین مواد غذایی برخورد قانونی کرده است.

عمر اضافه کرد که فعالیت های نهادهایی که در آن تجمع مردمی زیاد بوده، محدود شده و یک بحث امروز کمیته جلوگیری از شیوع ویروس کرونا این است که چگونه از استادان و دانشجویان دانشگاه های طبی برای آگاهی دهی در سراسر افغانستان استفاد صورت گیرد.

وی در عین حال گفت که جشن نوروز در مزارشریف، زیارت سخی در کابل و همه ساحاتی که قبلا در سراسر افغانستان برگزار می شد، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نمی شود.

Herat

از سویی هم دیوه صمد، معین وزارت صحت عامه در این نشست گفت، در 24 ساعت گذشته هیچ واقعه مثبت ویروس کرونا ثبت نشده است و تاکنون هیچ دوایی برای تداوی این ویروس وجود ندارد و تنها راه جلوگیری از ویروس، پیشگیری است و نیز تمام تلاش برنامه های وزارت صحت بر روی شناسایی افراد مشکوک متمرکز است.

خانم صمد از شهروان خواست برای تست ویروس کرونا مستقیما به شفاخانه ها مراجعه نکنند؛ ابتدا از طریق تماس تلفونی با کارمندان صحی در تماس شوید و به توصیه آنان عمل کنید.

معین وزارت صحت تاکید کرد: “سر از فردا لابراتوار تشخیص ویروس کرونا در ولایت هرات که به همکاری سازمان صحی جهان تجهیز شده، آغاز به فعالیت می کند و دیگر نیاز نیست تا تست ها از هرات به کابل ارسال گردد”.

این در حالی است که تاکنون 22 واقعه مثبت ویروس کرونا در سراسر افغانستان ثبت شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *