غنی: برای ایجاد ثبات در مارکت، 24 هزار تن گندم از ذخایر استراتژیک دولتی توزیع می‌شود

توسطروایت زنده

اسفند ۲۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۱, ۱۴۰۲

رییس جمهور غنی می گوید که به خاطر ایجاد ثبات در مارکت، هدایت داده تا 24 هزار تن گندم از ذخایر استراتژیک دولتی برای اقشار آسیب‌پذیر توزیع گردد.

محمد اشرف غنی امروز سه‌شنبه(27حوت) پس از افزایش بهای مواد خوراکی در بازارها، در یک پیام ویدیویی گفت: “کشور ما دچار کمبود مواد اولیه نیست، به شایعات باور نکنید، این شایعات به خاطر منفعت‌جویی غیرمشروع از سوی محتکاران پخش می شود.”

او افزود: “به خاطر ایجاد ثبات در مارکت، من امر توزیع 24 هزار تن گندم را از ذخایر استراتژیک دولتی به قشر آسیب پذیر صادر کردم”.

ghani1

غنی اضافه کرد که دولت افغانستان تصمیم گرفته در حدود یک هزار واگن روغن که بنابر مشکلات قانونی در بنادر شمالی موجود بوده، به زودترین فرصت و بدون اجرای جریمه، طی مراحل شده و وارد مارکت ها شود.

رییس جمهور خاطرنشان کرد که برای سهولت ترانزیت نیز هدایت داده شده تا گمرک های عمده سرحدی به گونه 24 ساعته باز باشد.

او همچنان وعده داد که در کمتر از 15 روز دیگر، 75 هزار تن گندم وارد کشور می شود و نیز تاجران کشور 50 هزار تن گندم دیگر از هند خریداری کرده اند.

غنی تصریح کرد که به وزارت های مالیه و خارجه هدایت داده شده تا به منظور مهار “سراسیمگی”، به تمام تاجران مواد اولیه تسهیلات خریداری اضطراری و عاجل را فراهم کند؛ در عین حال، دولت با همکاری چین و هند برای وارد کردن داروهای لازم کار می کند تا کمبود دارو به میان نیاید.

این در حالی است که پس از افزایش واقعات مثبت ویروس کرونا، طی روزهای گذشته بهای مواد اولیه خوراکی در بازارهای کشور به خصوص در کابل افزایش یافت و وزارت داخله و شهرداری کابل برای مهار آن، دست به مهر و لاک برخی فروشگاه‌ها و بازداشت فروشندگان متخلف زدند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *