هدایت وزارت داخله به پولیس؛ با افرادی که دست به احتکار مواد ارتزاقی می‌زنند، برخورد جدی کنید!

توسطروایت زنده

اسفند ۲۶, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۱, ۱۴۰۲

پس از افزایش بهای مواد اولیه در پی شیوع ویروس کرونا، وزارت داخله به نیروهای پولیس هدایت داده با افرادی که دست به احتکار مواد ارتزاقی، مواد اولیه و مواد مصرفی می زنند، مطابق به قانون برخورد جدی کنند.

وزارت داخله امروز دوشنبه(26حوت) با نشر یک اعلامیه گفته است: “پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، شماری از تاجران مواد ارتزاقی، مواد اولیه و مصرفی را در بازارهای کشور احتکار نموده و قصد دارند این مواد را به بهای بلند در بازار به فروش برسانند، این عملکرد خلاف ارزش‌های انسانی و اسلامی بوده و در کود جزا نیز این عمل جرم پنداشته شده است.”

در اعلامیه وزارت داخله آمده است که مطابق ماده 800 کود جزا، افرادی که به مقصد سودجویی بیشتر یا فروش نرخ بلندتر از قیمت رقابتی، مواد اولیه، ارتزاقی و مصرفی مورد نیاز عامه را پنهان کند یا از عرضه این مواد امتناع ورزد، مجرم شناخته می شود.

MOI

این وزارت به منسوبین پولیس ملی هدایت داده تا با آن عده از افرادی که دست به احتکار مواد ارتزاقی، مواد اولیه و مواد مصرفی می زنند، مطابق به قانون برخورد جدی نمایند.

وزارت داخله از شهروندان کشور خواسته است در صورت مشاهده موارد احتکار به شماره ۱۱۹ پولیس تماس بگیرند.

این در حالی است که پس از افزایش واقعات مثبت ویروس کرونا، بهای مواد ارتزاقی در شهر کابل افزایش یافته و همزمان با آن، نیروهای پولیس در همکاری با شهرداری کابل، شماری از دکاکین را به اتهام احتکار در ناحیه هجدهم امنیتی شهر کابل مسدود کردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *