فیروز: امارات و چین 30 هزار کیت تشخیص ویروس کرونا به افغانستان کمک می کنند/ سهل‌انگاری فردی، فاجعه ملی خواهد بود

توسطروایت زنده

اسفند ۲۶, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۱, ۱۴۰۲

وزیر صحت عامه می‌گوید که هم اکنون 30 هزار کیت تشخیص ویروس کرونا در لابراتوارهای مرکزی موجود است و چین و امارات متحده عربی تعهد کرده‌اند که ۳۰ هزار کیت دیگر را به افغانستان کمک کنند.

فیروزالدین فیروز امروز دوشنبه(26حوت) در یک نشست خبری در کابل گفت: “ویروس کرونا را جدی بیگیرید تا یک ملت را نجات دهیم و سهل انگاری فردی، فاجعه ملی را در پی خواهد داشت”.

او افزود، آزمایش و تشخیص یک واقعه کرونا، یک هزار و ۵۰۰ دالر برای افغانستان هزینه دارد و هر کیت تشخیص ویروس کرونا ظرفیت تشخیص بیش از 50 واقعه را دارد.

وزیر صحت عامه خاطرنشان کرد که هم اکنون لابراتوار تست ویروس کرونا تنها در کابل وجود دارد و تلاش جریان دارد تا زمینه تشخیص ویروس کرونا در ولایت هرات نیز فراهم شود و در صورتی که اعتبار لابراتوارهای هرات از سوی سازمان جهانی صحت تأیید شود، زمینه تشخیص کرونا در هرات نیز فراهم خواهد شد.

فیروز تاکید کرد، سهم ولایت هرات به عنوان خط نخست ویروس کرونا معادل نصف افغانستان است و 96 کارمند جدید برای تقویت تیم مبارزه با ویروس کرونا در این ولایت استخدام شده است.

Firoz

او ادامه داد که به زودی شفاخانه 300 بستر در هرات ایجاد خواهد شد و هرچه منابع در این ولایت نیاز باشد، در 24 ساعت مهیا خواهد شد.

وزیر صحت عامه بیان داشت که مبارزه با کرونا مسوولیت تنها وزارت صحت عامه نیست، بلکه همه در برابر آن مسوولیت دارند و وزارت صحت تنها در هرات متمرکز نیست، بلکه در تمام افغانستان تمرکز دارد.

او گفت، خوشبختانه تاکنون ویروس کرونا در جامعه افغانستان پخش نشده و تمام واقعات ثبت شده از خارج از افغانستان وارد شده است و اگر این ویروس در جامعه منتشر شود، اوضاع تغییر خواهد کرد.

به گفته او، تاکنون 264 واقعه مشکوک به لابراتور مرکزی رسیده که 242 واقعه منفی و 21 واقعه مثبت بوده است. در همین حال 1 یک دیگر نیز واقعه تحت بررسی قرار دارد که بر این اساس، ۱۲ مورد در هرات، ۳ مورد در سمنگان، ۲ مورد در لوگر و 4 مورد دیگر نیز در ولایت‌های بلخ، دایکندی، بادغیس و کاپیسا ثبت شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *