جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

سیاسیون: بحران ناشی از تقلب در انتخابات، ممکن است اوضاع را بیش از این بحرانی کند!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

شماری از سیاسیون و رهبران احزاب در یک نشست مشترک گفته‌اند که بحران ملی ناشی از تقلب در انتخابات، روند ملی صلح را تحت تاثیر قرار داده و ممکن است اوضاع را بیش از این بحرانی کند.

شماری از چهره‌های سیاسی به شمول حامد کرزی، عبدالله عبدالله، سید حامد گیلانی، محمد محقق، گلبدالدین حکمتیار و رنگین دادفر سپنتا، که روز شنبه گذشته(24 حوت) در منزل محمدکریم خلیلی، در مورد روندهای صلح و انتخابات بحث کرده بودند، امروز یک‌شنبه(25حوت) بیانیه‌ مشترکی را صادر کرده‌اند.

اشتراک‌کنند‌گان این نشست گفته اند: “بحران ملی ناشی از تقلب انتخابات پروسه ملی صلح را تحت تأثیر قرار داده و ممکن است اوضاع را بیش از این بحرانی کند. این بحران باید از طریق گفتگو و تفاهم در راستای منافع ملی افغانستان، به شکل معقول و منطقی حل گردد.”

در این بیانیه مشترک همچنان آمده است که صلح اولویت حیاتی برای افغانستان شمرده می‌شود؛ بناء هیچ چالش و مسأله‌ای نباید بر این روند تأثیر منفی گذاشته و مانع پیشرفت آن گردد، بلکه همه جوانب سیاسی تلاش نمایند به این روند سرعت بخشیده شود؛ “ما باورمندیم که پروسه صلح و مذاکرات در این زمینه، در صورتی به موفقیت می‌رسد که تحت رهبری و مالکیت افغان‌ها به پیش ‌برود”.

Politicals

این سیاسیون تاکید کرده اند که هیئت مذاکرات بین‌الافغانی از سوی جمهوری اسلامی افغانستان باید ملی، همه‌شمول و متشکل از شخصیت‌های شایسته، کارفهم و مورد اعتماد ملت و تمام طرف‌های سیاسی و محورهای ملی باشد. تعیین این هیئت به صورت یک‌جانبه نه تنها به پیشرفت صلح و موفقیت مذاکرات ملی مصالحه کمک نمی‌کند، بلکه روند را با مشکل و چالش جدید مواجه می‌سازد.

با توجه به گفته های بالا، در بند دیگری از این بیانیه مشترک آمده است که هیأتی توظیف گردیده تا روی انتخاب یک هیأت مذاکره‌کننده جامع، همه‌شمول و قابل قبول، کار نماید.

این چهره های سیاسی و رهبران احزاب در حالی از توظیف یک هیأت برای انتخابات هیأت مذاکره‌کننده صلح خبر داده که امروز زلمی خلیلزاد فهرستی از هیأت گفتگوکننده بین الافغانی صلح توسط حکومت را در اختیار آنان قرار داده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان