جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

علائم کرونا؛ این ویروس چه علائمی ایجاد می کند؟

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

 سینه بغل (ذات‌الریه) می‌تواند از علائم کرونا باشد. مطابق با گزارشاتی که تا کنون منتشر شده‌اند، افرادی که به ویروس کرونای جدید مبتلا شده‌اند، سرفه، تب بالا و مشکلات تنفسی را تجربه کرده‌اند. این بیماری در موارد شدید می‌تواند نارسایی ارگان‌ها را ایجاد کند. از آنجایی که این سینه بغل ویروسی است، آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان آن تاثیری ندارند. داروهای ضد ویروسی که در برابر آنفولانزا و سرماخوردگی داریم نیز مؤثر نیستند. بهبودی تنها به قدرت سیستم ایمنی بدن بستگی دارد. بسیاری از کسانی که جان خود را از دست داده‌اند، سلامتی‌شان در شرایط مناسبی نبوده‌است.

* نکته: هرچند تب، سرفه و تنگی نفس علائم کرونا ویروس هستند، اما فراموش نکنید که داشتن هر یک از این علائم لزوما به این معنا نیست که شما به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اید، زیرا بیماری‌هایی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی نیز همین نشانه‌‌ها را ایجاد می‌کنند.

چند نفر تا کنون مبتلا شده‌اند؟

تا تاریخ ۱۲ مارچ، بیش از ۱۲۵۰۰۰ تن در بیش از ۸۰ کشور به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

بیش از 4600 تن در سطح جهان جان‌شان را از دست داده‌اند که از این رقم بیش از 3000 مورد در مرکز آغاز شیوع این بیماری یعنی چین رخ داده‌است. نکته‌ی مثبت اینکه، 68000 تن از این بیماری جان سالم به در برده‌اند.

چرا کرونا بدتر از آنفولانزای معمول است و متخصصان تا چه حد نگران هستند؟

ما هنوز نمی‌دانیم این ویروس جدید چقدر خطرناک است، و تا زمانی که داده‌های بیش‌تری به دست نیاوریم نیز مطلع نخواهیم شد. نرخ مرگ و میر حاصل از بیماری سارس بیش از 10٪ بود.

نکته مهم دیگر این که کرونا ویروس (Corona) چقدر مسری است. یک تفاوت اساسی در این است که بر خلاف آنفولانزا، برای کرونا ویروس جدید واکسینی وجود ندارد، به این معنی که برای اعضای آسیب‌پذیر جامعه – یعنی افراد سالخورده یا افراد دارای مشکلات تنفسی یا بیماری‌های دیگر – محافظت از خود دشوارتر است. شستن دست‌ها و دوری از سایر آدم‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. یک اقدام معقول دریافت واکسین آنفولانزا است که در صورت شیوع گسترده‌تر کرونا، بار خدمات درمانی را کاهش می‌دهد. البته این اقدام باید بعد از مشورت با داکتر صورت بگیرد.

علائم کرونا، آیا انواع دیگر ویروس کرونا وجود داشته است؟

سندرم تنفسی حاد (سارس) و سندرم تنفسی خاورمیانه (مرس) هر دو علائم کرونا ویروس‌های ناشی از حیوانات هستند. در سال 2002، سارس تقریباً بدون کنترل در 37 کشور گسترش یافت، بیش از 8000 نفر را مبتلا کرد، بیش از 750 نفر را به کام مرگ کشید و باعث وحشت مردم در سراسر جهان شد. به نظر می‌رسید مرس به راحتی از انسان به انسان منتقل نمی‌شد، اما نرخ مرگ و میر حاصل از آن بالاتر بود، به این ترتیب که 35٪ از حدود 2500 فرد مبتلا جان خودشان را از دست دادند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان