کرزی: وضعیت نگران کننده کنونی نتیجه سیاست تفرقه‌افکنانه امریکا است

توسطروایت زنده

اسفند ۲۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین با اشاره به برگزاری دو مراسم تحلیف ریاست جمهوری در کابل می گوید: “وضعیت نگران کننده کنونی نتیجه سیاست و عملکرد تحقیرآمیز و تفرقه افکنانه ایالات متحده امریکا در برابر مردم افغانستان می باشد.”

حامد کرزی امروز سه‌شنبه(20حوت) در واکنش به گفته های وزارت خارجه امریکا گفته است: “در صورتی که ایالات متحده امریکا حقیقتا خواهان حل بحران به وجود آمده می بود، می توانست با اقدام سازنده و به موقع قبل از برگزاری مراسم تحلیف، مانع تفرقه و بی ثباتی سیاسی ناشی از آن گردد”.

کرزی افزوده که در تمامی ملاقات هایش با مقامات امریکای مخصوصا زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان نگرانی های خود را از عدم صداقت و شفافیت عملکرد امریکا در مورد پیشبرد روند انتخابات و بخش هایی از روند صلح ابراز داشته است.

karzai1

رییس جمهور پیشین خاطرنشان ساخته که در دیدارهایش با مقامات امریکایی بارها تاکید کرده که باید نتیجه انتخابات و گفتگوهای صلح منتج به تحکیم وحدت ملی، سلامت افغانستان، ثبات و ایجاد یک حکومت مشروع و مقتدر شود.

کرزی اضافه کرده: “وضعیت کنونی ایجاب می نماید که ما مردم افغانستان با اتحاد و هوشیاری تمام و با اشتراک مساعی در خنثی نمودن دسایس خارجی که سلامت، ثبات و وحدت ملی کشور را تهدید می نمایند، یکجا اخذ موقف نموده، افغانستان عزیز خود را نجات دهیم”.

این اظهارات حامد کرزی در حالی مطرح شده است که روز گذشته عبدالله عبدالله در سپیدار و محمد اشرف غنی در ارگ مراسم تحلیف به جای آوردند. مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا در واکنش به برگزاری دو مراسم تحلیف ریاست جمهوری در توییتر اش گفته است: “ایالات متحده از افغانستان یک پارچه و مستقل پشتیبانی می کند و با هرگونه تلاش برای ایجاد دولت موازی، یا هرگونه استفاده از زور برای حل اختلافات سیاسی مخالفت می کند.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *