جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

مراسم‌های تحلیف خودمانی؛ در مراسم ارگ، نمایندگان جنبش تحفظ پشتون‌های پاکستان شرکت می‌کنند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

در حالی‌که پشتِ درهای بسته مذاکره بین دو تیم دولت‌ساز و ثبات و همگرایی جریان دارد، در ارگ و سپیدار آمادگی‌ها برای برگزاری مراسم‌های تحلیف ریاست جمهوری و حکومت‌ همه‌شمول نیز جریان دارد.

بر اساس گفته‌های نزدیکان عبدالله، شب گذشته پس از آن‌که با میانجی‌گری زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، عبدالله عبدالله و محمداشرف غنی در یک نشستِ رودررو در، در نهایت به توافق نرسیدند، اما به درخواست زلمی خلیلزاد، مراسم تحلیف شان را تا سه روز دیگر به تعویق انداختند، که تا مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به افغانستان بیاید و بحران انتخابات ریاست جمهوری را حل کند.

با این‌همه، اما لحظات قبل هارون چخانسوری، سرپرست وزارت خارجه افغانستان، در گفتگو با تلویزیون ملی گفت که تا هنوز 35 سفیر و نماینده نهادهای بین‌المللی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری آقای می‌آیند. و همین‌طور نماینده 14 نهاد دیگر نیز در این مراسم شرکت خواهند کرد. چخانسوری گفت که؛ 17 نفر از سیاسیون پاکستانی نیز در این مراسم شرکت خواهند کرد. منظور چخانسوری از سیاسیون پاکستان، اعضای جنبش تحفظ پشتون‌های پاکستان است که دو نمایند‌ه‌ی آن لحظات قبل در شهر جلال‌آباد رسیده‌اند.

این در حالی است که به طور رسمی تا هنوز به جز هند و مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هیچ یک از کشورهای حامی حکومت افغانستان و پروسه انتخابات، به هیچ یک از این دو رقیب قدرت در کابل برندگی هر یک را در انتخابات تبریک نگفته و به طور رسمی هیچ یک از کشورهای حامی حکومت افغانستان، تأیید نکرده اند که نماینده شان در هر یک از این دو مراسم امروز شرکت می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان