اعلامیه مشترک امریکا و روسیه: جامعه بین المللی ایجاد مجدد امارت اسلامی را در افغانستان نمی پذیرند

توسطروایت زنده

اسفند ۱۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

امریکا و روسیه با نشر یک اعلامیه مشترک در مورد امضای موافقتنامه صلح امریکا و طالبان می گویند، امارت اسلامی از سوی جامعه بین المللی و سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته نمی شود و جامعه بین المللی ایجاد مجدد امارت اسلامی در افغانستان را نمی پذیرد و از آن حمایت نمی کند.

در این اعلامیه مشترک 12 ماده ای که شب گذشته(جمعه، 16حوت) از سوی امریکا و روسیه منتشر شده، گفته شده است که نمایندگان ایالات متحده امریکا و روسیه در 28 فبروری در دوحه، قطر دیدار کرده اند.

در این اعلامیه آمده است که دو طرف از موافقتنامه 29 فبروری بین امریکا و طالبان در راستای ختم جنگ و مذاکرات بین الافغانی در 10 مارچ استقبال کرده، متعهد شدند تا با تمام افغان ها، به شمول دولت، رهبران سیاسی، جامعه مدنی و طالبان، کار کنند تا توافق صلحی جامع و دوامدار که جنگ را پایان دهد و به ثبات منطقه ای و امنیت جهانی کمک کند، حاصل شود.

در این اعلامیه افزوده شده که صلح جامع و دوامدار تنها از طریق توافق سیاسی و مذاکره همه شمول در میان افغان ها به دست می آید.

afg russia

امریکا و روسیه در اعلامیه مشترک شان همچنان از تعهد طالبان برای پیوستن به یک روند سیاسی و نقش آینده در یک دولت اسلامی جدید، پس از توافق در مذاکرات بین الافغانی، استقبال کرده اند.

این دو کشور همچنان برای ایجاد محیطی مناسب برای مذاکرات بین الافغانی خواهان کاهش بیشتر خشونت ها شده، از طالبان و دیگر گروه ها خواسته اند تا گام های واقعی جهت حصول اطمینان از این که افغانستان از سوی القاعده، داعش، یا دیگر گروه های تروریستی بین المللی به منظور تهدید علیه دیگر کشورها استعمال شود، بردارند.

امریکا و روسیه در اعلامیه خود تاکید کرده که تمام افغان ها بحث در مورد رهایی زندانیان و آتش بس را آغاز کنند.

دو جانب در این اعلامیه اعلان آمادگی کرده تا پس از شروع مذاکرات بین الافغانی، به منظور حمایت از روند صلح، تحریم های وضع شده را مورد بازبینی قرار دهند.

امریکا و روسیه خواهان همکاری کشورها برای یک موافقت صلح پایدار در افغانستان شده اند.

این در حالی است که بر اساس موافقت نامه امضا شده میان امریکا و طالبان، قرار است گفتگوهای بین الافغانی به تاریخ ۲۰ حوت آغاز شود. رییس جمهور غنی امروز گفت هیات گفتگوکننده دولت تا ۲۰ حوت آماده مذاکره خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *