پمپئو: طالبان کاهش خشونت ها را ادامه دهد/ حکومت افغانستان اطمینان دهد که هیأت گفتگوکننده جامع است

توسطروایت زنده

اسفند ۱۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

وزیر خارجه امریکا می گوید؛ همان گونه که جامعه افغانستان متنوع است، حکومت افغانستان باید اطمینان دهد که هیأت گفتگوکننده در مذاکرات بین‌الافغانی جامع و فراگیر است.

مایک پمپئو که امروز شنبه(10حوت) در مراسم امضای توافقنامه میان امریکا و طالبان در دوحه سخن می‌زد، گفت: بر بنیاد این توافقنامه، طالبان توافق کرده اند که رابطه شان با القاعده را قطع کرده و این توافقنامه متکی بر قطع رابطه طالبان با سایر هراس افگنان است.

او افزود: “ما نیروهای خود را از افغانستان خارج می کنیم. کاهش خشونت نشان می دهد که تلاش های خود را برای صلح ادامه دهیم.”

وزیر خارجه امریکا خاطرنشان کرد، اگر طالبان صلح می خواهند، کاهش خشونت را ادامه دهند و نیاز است تمام طرف ها به تعهدات خود پایبند باشند.

pompeo

او ادامه داد: “امروز ما نشان دادیم که گام هایی را برای صلح برداشته ایم، اما آینده افغانستان وابسته به تصمیم خود افغان‌ها است و در نخست ما از طالبان می خواهیم رابطه شان را به القاعده قطع کند و برای مبارزه با داعش قدم بر دارد.”

پمپئو خاطرنشان کرد که طالبان گفتگوها با حکومت افغانستان و جامعه مدنی را آغاز کند و همچنان حکومت افغانستان اطمینان دهد که هیأت گفتگوکننده جامع و فراگیر است.

او همچنان گفت: “افغانستان ۲۰۲۰، افغانستان ۲۰۰۱ نیست. اگر‌ شما به عهد خود وفا کنید،‌ ما حمایت می‌کنیم. تمایلی به اعلام پیروزی وجود دارد، اما پیروزی واقعی برای آمریکا، وقتی است که مورد تهدید تروریسم قرار نگیرد”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *