دوستم: از امضای توافقنامه صلح پشتیبانی می کنیم/ نتایج انتخابات را قبول نداریم

توسطروایت زنده

اسفند ۱۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

پس از امضای توافق نامه صلح میان امریکا و طالبان، عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری می گوید که از امضای این توافقنامه پشتیبانی می کند و  آن را یک فرصت تاریخی برای افغانستان می داند.

دوستم امروز شنبه(10 حوت) با نشر یک اعلامیه گفته است که به روند صلح متعهد است و آن را یک فرصت مناسب برای رسیدن به صلح می شمارد.

معاون اول رییس جمهور ابراز امیدواری کرده که بحران سیاسی کنونی انتخابات به زودی حل شود تا تیم مذاکره‌ همه شمول برای شرکت در مذاکرات بین الافغانی ایجاد شود.

dostum

او تاکید کرده است: “نتیجه‌ اعلام شده توسط کمیسیون انتخابات، به عنوان یک کودتا علیه دموکراسی و آرای مردم، یک عمل سیاسی غیرقانونی و کاملا غیرقابل قبول برای تیم ما و مردم ماست.”

دوستم خاطرنشان کرده که اعتراضات مردم با پا درمیانی زلمی خلیلزاد به تعویق افتاده است.

او هشدار داده: “دشمن خواندن مردم و حرکت های دادخواهانه مردم از طرف افراد غیرمسئول و خودخوانده یک امر خلاف قانون و ارزش های مردم سالاری می باشد. ملت و رهبران مردمی افغانستان متعهد به دفاع از آرای پاک خویش بوده و برای به کرسی نشانیدن آن، اقدام های عملی را دوباره روی دست خواهند گرفت.”

حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز با نشر یک اعلامیه، با استقبال از امضای توافقنامه طالبان ‌با امریکا، این فرصت پیش آمده را مقدمه‌ای برای آغاز گفتگوهای صلح خوانده است.

جمعیت اسلامی تاکید کرده که برای موفقیت و تأمین صلح عادلانه و پایدار و همچنان ترسیم نقشه راه آینده سیاسی افغانستان، باید همه جناح ها و طرف های مختلف فعال در عرصه سیاسی، در گفتگوهای صلح حضور فعال داشته باشند.

این حزب اضافه کرده که عدم حضور یا کنار گذاشتن یکی از جناح ها و گروه ها از مذاکرات بین الافغانی، می‌تواند بستر شکنندگی و ناپایداری صلح آینده را رقم زند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *