جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

کمیسیون شکایات: اگر تفتیش آرا درست انجام می‌شد، سرنوشت انتخابات تغییر می‌کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

معاون کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گوید، اگر بازشماری و تفتیش آرای انتخابات ریاست جمهوری به صورت درست انجام می‌ شد، از 65 تا 80 هزار رأی باطل می شد که سرنوشت انتخابات را تغییر می داد.

کمیسیون شکایات انتخاباتی امروز دوشنبه(5حوت) گفته است که مولوی دین محمد عظیمی این اظهارات را در دیدار با مسوولان مجتمع نهادهای مدنی “مجما”، موسسه بازتوانی معلولین ابرار و انستیتیوت دموکراتیک ملی(NDI) بیان کرده است.

زهره بیان شینواری، ریيس این کمیسیون در این دیدار گفته است که کمیسیون شکایات انتخاباتی مطابق قانون و طرزالعمل های انتخاباتی وظایف اش را انجام داده است.

IECC

از سوی هم دین محمد عظیمی در این دیدار تاکید کرده که کمیسیون مستقل انتخابات فیصله های کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی را مطابق طرزالعمل های هر دو کمیسیون تطبیق نکرده است.

عظیمی خاطرنشان کرده: “اگر بازشماری و تفتیش به صورت درست صورت می‌گرفت، از 65 تا 80 هزار رای باطل می شد که سرنوشت انتخابات را تغییر می داد”.

از سویی هم چمن شاه اعتمادی، ریيس دبیرخانه کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی گفته که اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری بدون هماهنگی با کمیسیون شکایات انجام شده است.

اعتمادی از نهادهای ناظر انتخاباتی خواسته که بر اساس یافته‌های‌شان، دیدگاه خود را نسبت به سالم یا غیر سالم بودن انتخابات ریاست جمهوری با شهروندان شریک کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که کمیسیون مستقل انتخابات نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلان و بر اساس آن، محمد اشرف غنی را پیروز اعلام کرد، اما این اعلام از سوی عبدالله عبدالله پذیرفته نشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان