مرز اسلام قلعه مسدود شد/ کمیسیون حقوق بشر خواهان برخورد فوری برای حفاظت شهروندان گردید

توسطروایت زنده

اسفند ۵, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

پس از شیوع ویروس کرونا در ایران، مقام های محلی ولایت هرات تایید می کنند که مرز اسلام قلعه به روی رفت و آمدها مسدود شده است.

دفتر والی هرات گفته است که بر اساس فیصله شورای امنیت ملی و به هدف جلوگیری از انتقال ویروس کرونا، صبح امروز دوشنبه(5حوت) مرز زمینی اسلام قلعه بر روی رفت و آمد مسافرین مسدود شده است.

از سویی هم کمیسیون حقوق بشر با نشر یک اعلامیه گفته است که گسترش ویروس کرونا و تلفات ناشی از آن، سبب نگرانی جهانی شده و رسانه‌ها سه مورد مشکوک ابتلا به این ویروس را در ولایت هرات گزارش داده‌اند.

pakistan1

این کمیسیون با بیان این‌که حق صحت و دسترسی به خدمات صحی از حقوق اساسی شهروندان و داشتن تدابیر مؤثر و پیش‌گیرانه از وظایف اساسی دولت‌ است، تاکید کرده که دولت، به‌ویژه وزارت صحت عامه برخوردی مسوولانه، متناسب و فوری برای حفاظت از جان شهروندان انجام دهد.

کمیسیون حقوق بشر از رسانه ها و نهادهای آموزشی خواسته که در مورد روش‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و برخورد با آن، به مردم آگاهی‌دهی کنند.

این درحالی است که شیوع ویروس کرونا در ایران، همسایه غربی افغانستان نگرانی از شیوع این ویروس در داخل کشور را به شدت افزایش داده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *