غنی: نیروهای امنیتی و دفاعی اجازه استفاده از زور در مقابل اعتراضات را ندارند

توسطروایت زنده

اسفند ۵, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

رییس جمهور غنی می گوید که به تمامی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور هدایت داده در مقابل اعتراضات و تظاهرات اجازه از استفاده از زور را ندارند.

ارگ ریاست جمهوری گفته است که رییس جمهور غنی این اظهارات را امروز دوشنبه(5حوت) در دیدار با شماری از بزرگان و متنفذین در ارگ بیان کرده است.

رییس جمهور غنی در این دیدار گفته است که ملت افغانستان مستحق تبریک به خاطر پیروزی جمهوریت اند و مسوولیت اش به عنوان رییس جمهور این است که بنیادهای ملی را بسازد و به منظور رسیدگی به مشکلات مردم، امور دولتداری را به بهترین وجه اجرایی کند.

ghani1

او تاکید کرده که پس از انجام موفقانه انتخابات، همه مسوولیت دارند تا مسایل شخصی را کنار گذاشته و به خاطر نجات کشور از آتش جنگ، تامین صلح و رسیدگی به مشکلات مردم، با هم متحد و یکجا شوند.

رییس جمهور با بیان این که آدرس صلح، دولت افغانستان است، گفته است که صلاحیت های هیات مذاکره کننده محدود است و باید انعطاف در هیات موجود باشد.

غنی خاطرنشان کرده است: “پیام من برای طالبان این است که در رابطه به صلح باید به نتیجه برسند و به خاطر خدمت به وطن و ملت، به اراده مردم تسلیم شوند.”

رییس جمهور غنی در حالی از ممنوعیت استفاده از زور توسط نیروهای امنیتی در برابر تظاهرات ها و اعتراضات سخن می گوید که پس از اعلان نتایج نهایی انتخابات، شماری از شهروندان به حمایت از عبدالله عبدالله در ولایات شمالی دست به اعتراض زده اند.شش

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *