طرزالعمل تطبیق سیستم واحد الکترونیکی برای ثبت ورثه شهدا امضا شد

توسطروایت زنده

اسفند ۴, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

وزارت دولت در امور شهدا و معلولین و وزارت های دفاع ملی، امور داخله و مالیه؛ “طرزالعمل تطبیق سیستم واحد الکترونیکی برای ثبت ورثه شهدا” را امضا کردند.

لعل الدین آریوبی، وزیر دولت در امور شهدا و معلولین امروز یک‌شنبه(4حوت) در یک کنفرانس خبری مشترک، به منظور امضای این تفاهمنامه در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت، گفت: طرزالعمل تطبیق سیستم واحد الکترونیکی به هدف رفع مشکلات و تنظیم بهتر امور شهدا و معلولین، براساس هدایت رییس جمهور وهمکاری اداره ملی احصائیه، تهیه شده است.

او افزوده است که بر اساس این طرزالعمل، ادارات نظامی پس از آن‌که ارقام شهدا و معلولین مربوط را وارد سیستم می‌کنند، معلومات آن به گونه مستقیم به وزارت دولت در امور شهدا و معلولین انتقال می‌یابد و پس از طی مراحل، به هدف اجرای پروسه معاشات، به وزارت مالیه ارسال می‌گردد.

afghanistan

او با اشاره به آن‌که پیش از این وزارت های دفاع ملی، امور داخله، مالیه و وزارت دولت در امور شهدا و معلولین، هرکدام برای تنظیم امور شهدا و معلولین، سیستم های جدا گانه داشتند، افزود: مطابق طرزالعمل تطبیق واحد سیستم الکترنیکی برای ثبت ورثه شهدا، وظایف و مکلفیت هر اداره مشخص گردیده است.

وزیر دولت در امور شهدا و معلولین گفت که برای رسیدگی بهتر به مشکلات شهدا و معلولین، کمیته مشترکی متشکل از نمایندگان ادارات نظامی، اداره ملی احصائیه و معلومات و وزارت دولت در امور شهدا و معلولین؛ در دفتر شورای امنیت ملی ایجاد گردیده است.

این در حالی است که بر اساس آمار وزارت دولت در امور شهدا و معلولین، در حال حاضر 310 هزار شهید و معلول اعم از نظامی و غیرنظامی، در وزارت دولت در امور شهدا و معلولین ثبت است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *