شورای امنیت در واکنش به گزارش یوناما؛ نیروهای امنیتی برای حفاظت از غیرنظامیان قربانی داده اند!

توسطروایت زنده

اسفند ۳, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

دفتر شورای امنیت ملی در واکنش به گزارش سالانه هیأت معاونت ملل متحد در مورد تلفات غیرنظامیان می گوید، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در سال گذشته میلادی برای حفاظت از زندگی غیرنظامیان قربانی داده اند.
دفتر شورای امنیت ملی امروز شنبه(3حوت) با نشر یک اعلامیه گفته است که گزارش سال ۲۰۱۹ یوناما در مورد تلفات غیرنظامیان را به دست آورده است.
در اعلامیه شورای امنیت آمده است که تلفات غیرنظامیان در این گزارش در مقایسه به سال ۲۰۱۸ میلادی کاهش را نشان می‌دهد و گروه‌های مسلح بازهم مسوول اصلی تلفات غیرنظامیان خوانده شده اند.

mod
در این اعلامیه افزوده شده که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در جریان همین سال، 9 هزار و 906 حلقه ماین، 5 هزار و 51 کیلو مواد انفجاری، ۵ موتر بمب، ۳ موترسایکل بمب، ۵۷ واسکت انتحاری، ۲۷۸ ریموت کنترول و ۶۷۸ بمب دستی را کشف و از بین برده و همچنان عملیات‌های ویژه‌ای را بر زندان‌های مخالفین مسلح راه اندازی کرده که در نتیجه آن، ۲۶۰ تن از خشونت طالبان و زندان‌های‌شان رها گردیدند.
دفتر شورای امنیت ملی با اشاره به حمله بر موسسه کاونترپارت و وزارت مخابرات گفته است که نیروهای امنیتی در این حملات به موقع رسیدگی کرده و زندگی ۳۵۲ غیرنظامی را نجات دادند.
به نقل از اعلامیه دفتر شورای امنیت ملی، نیروهای امنیتی و دفاعی برای جلوگیری از خشونت طالبان در برابر مردم و حفاظت از غیرنظامیان، عملیات های پیش‌گیرانه را بر پناه‌گاه‌ها، مراکز انفجاری، انتحاری و زندان‌های هراس افگنان انجام داده که در نتیجه آن در سال ۲۰۱۹ میلادی، در حملات انتحاری و تهاجمی طالبان و داعش، تلفات غیرنظامیان در مقایسه با سال ۲۰۱۸ میلادی کاهش به وجود آمده است.
دفتر شورای امنیت ملی تاکید کرده که افغانستان با رعایت قوانین ملی و بین المللی خود را مکلف می داند در مبارزات مسلحانه با “دشمن”، به نجات زندگی غیرنظامیان توجه کند.
این در حالی است، گزارش تازه ای که از سوی یوناما به نشر رسیده، نشان می دهد که در جریان سال 2019 میلادی بیش از 10 هزار غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *