جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

درگیری طالبان و نیروهای امنیتی در 8 ولایت در نخستین روز دوره کاهش خشونت‌ها

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت دفاع می گوید که طالبان و نیروهای امنیتی امروز شنبه(3 حوت) در نخستین روز دوره کاهش خشونت‌ها، در 8 ولایت باهم درگیر شده‌اند.

ولسوالی خواجه سبزش پوش ولایت فاریاب، چنارتو در ارزگان، آریوب زازی ولایت پکتیا، زارع در بلخ، پلخمری ولایت بغلان، مُقر در ولایت بادغیس و تگاب در ولایت کاپیسا بخش‌هایی بودند که شاهد درگیری‌های نیروهای دولتی و طالبان بودند.

این در حالی است که به گفته مقام‌های محلی در ولایت ارزگان، در درگیری طالبان و نیروهای امنیتی در ولسوالی چنارتو، دو پولیس زخمی شده، و گزارش دقیقی از تلفات طالابن در دست نیست.

از سوی دیگر، به گفته مقام‌های محلی پکتیا، درگیری دو ساعته طالبان و نیروهای امنیتی در ولسوالی ایوب زازی این ولایت، کدام تلفاتی نداشته است.

taliban

اما بیشترین تلفات در حمله طالبان بر ولسوالی زارع ولایت بلخ بوده است. بر اساس گزارش ها، در حمله بامداد امروز طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در ولسوالی زارع بلخ، 4 نیروی امنیتی به همراه یک غیرنظامی کشته و 8 نظامی به همراه دو غیرنظامی دیگر زخمی گردیده‌اند.

این در حالی است که جنرال اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع ناتو در افغانستان می گوید، تمامی عملیات‌ها اکنون به حالت دفاعی برگشته‌ و عملیات‌های تهاجمی متوقف شده است.

از سویی مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله می‌گوید که سوق اداره مشترک میان وزارت داخله و دفاع ایجاد شده تا تمام حوادث را ارزیابی کند.

اندرابی خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی هدایت واضح دارند از خود دفاع کنند و در صورت تخطی، آماده باش باشند.

اما به گفته طالبان، در دوره کاهش خشونت‌ها تنها بر مرکزهای ولایت‌ها، مرکزهای نظامی، بخش‌های غیرنظامی و مرکزهای خارجی‌ها حمله نمی‌کنند؛ اما نباید حمله‌های این گروه بر بخش‌های دیگر تخطی پنداشته شوند.

قرار است پس از پایان دوره یک هفته‌ای کاهش خشونت‌ها از سوی طالبان، به تاریخ ده ماه حوت، توافق صلح میان امریکا و طالبان امضا شود و به تعقیب آن گفت‌وگوهای بین‌الافغانی آغاز شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان