اسکات میلر: تمام عملیات های تهاجمی در افغانستان متوقف شده است

توسطروایت زنده

اسفند ۳, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

جنرال اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع ناتو در افغانستان می گوید، تمامی عملیات‌ها اکنون به حالت دفاعی برگشته‌ و عملیات‌های تهاجمی متوقف شده است.
میلر امروز شنبه(3حوت) در یک نشست مشترک خبری با اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع و مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله در کابل گفت: “تمامی عملیات‌های مان اکنون به حالت دفاعی برگشته‌اند. ما عملیات‌های تهاجمی مان را متوقف کرده‌ایم”.
او افزود، هنوز هم متعهد به دفاع از نیروهای خود و نیروهای دولتی افغانستان اند.
میلر روند مشروط کاهش خشونت را برای افغانستان یک پیروزی دانسته و گفت که طالبان باید به تعهدات اش عمل کند.

miller
اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع نیز در این نشست گفت: ” از 12 ساعت قبل تاکنون حمله های محدود در مناطق از سوی طالبان راه اندازی شده که یک نمونه حمله در بلخ بوده که نیروهای امنیتی مطلق از خود دفاع کرده اند.”
خالد تاکید کرد که در مورد حمله طالبان در بلخ کار می کنند تا بدانند دلیل آن چه بوده! آیا پیام به موقع به آن‌ها نرسیده یا علت‌های دیگری وجود داشته است.
از سویی هم مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله گفت که سوق اداره مشترک میان وزارت داخله و دفاع ایجاد شده تا تمام حوادث را ارزیابی کنند.
اندرابی خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی هدایت واضح دارند از خود دفاع کنند و در صورت تخطی، آماده باش باشند.
این در حالی است که از ساعت 12 شب گذشته، طرح کاهش خشونت ها میان نمایندگان طالبان و امریکا که در دوحه توافق شده، به مرحله اجرا گذاشته شده است.
از سویی هم ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در توییتر اش نگاشته است: “در مساعد نمودن فضای مناسب برای توافقنامه، مراکز تمام ولایات، مراکز قول اردوها، فرقه ها و غندها، همچنان تمام مراکز خارجی ها شامل اند. بدون جاهای مذکور، هر فیر و حمله مجاهدین باید تخطی تلقی نشود، چون این آتش بس عام نیست.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *