کرزی: اظهارات ضد و نقیض نهادهای بین‌المللی در مساله انتخابات، نشانه ایجاد تفرقه میان مردم افغانستان است

توسطروایت زنده

اسفند ۱, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

حامد کرزی، رییس جمهور پشین کشور در دیدار با زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان گفته است که اظهارات ضد و نقیض نهادهای بین المللی ذیدخل در روند انتخابات، نشانه آشکار تلاش های بیرونی برای ایجاد تفرقه میان مردم افغانستان و تضعیف کشور است.

دفتر حامد کرزی امروز پنج‌شنبه(1حوت) در یک خبرنامه گفته است که رییس جمهور پیشین شام روز چهارشنبه با زلمی خلیلزاد دیدار کرده و در این دیدار که راس ویلسن، شارژدافیر سفارت امریکا در کابل نیز حضور داشته، روی روابط دوجانبه و مسایل جاری در کشور صحبت شده است.

karzai

بر اساس این خبرنامه، کرزی نگرانی های جدی مردم افغانستان را در رابطه با مسائل جاری در کشور، به خصوص چگونگی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و اعلام نتایج آن با جانب ایالات متحده در میان گذاشته و گفته است: “تشنجات برخاسته از پروسه انتخابات و اظهارات ضد و نقیض نهادهای بین المللی ذیدخل در این پروسه، نشانه آشکار تلاش های بیرونی برای ایجاد تفرقه میان مردم افغانستان و تضعیف کشور ماست”.

رییس جمهور پیشین همچنان گفته است: “یگانه راه تحکیم رابطه دوستانه ایالات متحده امریکا با مردم افغانستان، رفع ابهامات در نیت و عملکرد آن کشور در افغانستان می باشد که تنها از طریق تحقق صلح و احترام به حاکمیت، وحدت و اراده ملی مردم افغانستان ممکن است”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *