جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

تیفا: روند تفتیش آرا بدون پلان اجرایی تصویب شده، انجام شده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

بنیاد انتخابات شفاف افغانستان(تیفا) در رابطه به تقابل کمیسیون های انتخاباتی بر سر تطبیق فیصله های کمیسیون شکایات انتخاباتی، گفته است که روند تفتیش بدون پلان اجرایی تصویب شده، به پیش رفته است.

تیفا، امروز دوشنبه(28دلو) در یک اعلامیه گفته است که 13 روز از اعلام تصامیم کمیسیون شکایات انتخاباتی در مورد فیصله های رسیدگی به شکایات گذشته و کمیسیون مستقل انتخابات نیز با پذیرفتن تصامیم کمیسیون شکایات، شروع به تطبیق این تصامیم نمود.

اما تیفا گفته است که با توجه به نظارت این بنیاد از تطبیق تصامیم کمیسیون شکایات انتخاباتی در کمیسیون مستقل انتخابات، قرار بود کمیسیون مستقل انتخابات پلان اجرایی تفتیش و بازشماری آرا را تایید و تصویب نموده و با کمیسیون شکایات انتخاباتی شریک نماید، اما به اساس نظارت تیفا، نه تنها این پلان با کمیسیون شکایات انتخاباتی شریک ساخته نشده، بلکه تا اکنون هنوز از جانب کمیسیون مستقل انتخابات تایید و تصویب نگردیده است.

tefa

تیفا افزوده است که این کار به این معنا است که روند تفتیش بدون پلان اجرایی تصویب شده، به پیش رفته است. با این که کمیسیون شکایات به صورت شفاهی و کتبی خواهان این پلان گردیده، اما کمیسیون مستقل انتخابات تااکنون این پلان را با آنان شریک نساخته است.

بر اساس اعلامیه تیفا، تقابل کمیسیون شکایات انتخاباتی و کمیسیون مستقل انتخابات چالش های زیادی را برای روند تفتیش و بازشماری به وجود آورده و تااکنون راه حلی که هر دو جانب در مورد آن قناعت نمایند، پیدا نگردیده است.

تیفا گفته است که کمیسیون شکایات انتخاباتی از تحریف تصامیم کمیسیون مستقل انتخابات به شدت نگران و خواهان تطبیق تصامیم خود مطابق طرزالعمل تفتیش، بازشماری و ابطال آرا است و استدلال می نماید که کمیسیون مستقل انتخابات روند تفتیش را باید به اساس این طرزالعمل و با مواد فیزیکی(صندوق رای‌دهی و تمام مواد موجود آن) به پیش ببرد، نه با اطلاعات آرشیف شده در کمیسیون انتخابات.

در اعلامیه تیفا همچنان آمده است که کارمندان تفتیش در دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات از وضعیت پیچیده داخل این کمیسیون بسیار تحت فشار بودند؛ به حدی که حتی در جریان تفتیش 102 هزار 12 رای خارج زمان، از فرم تفتیش 137 هزار رای استفاده نموده بودند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان