تاکید اعضای سنای آمریکا بر حمایت از افغانستان / گراهام: نیاز به مبارزه مشترک با شبکه حقانی

توسطروایت زنده

بهمن ۲۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

شماری از از اعضای مجلس سنا امریکا به ریاست سناتور لینزی گراهام در دیدار با رییس جمهور غنی گفته اند که حمایت امریکا از افغانستان دوامدار خواهد بود.

ارگ ریاست جمهوری امروز یک‌شنبه (27دلو) گفته است که این دیدار شام روز گذشته در حاشیه نشست امنیتی مونیخ در آلمان صورت گرفته و دو طرف در رابطه به پروسه صلح و وضعیت امنیتی افغانستان و منطقه، گفتگو کرده اند.

سناتور گراهام ضمن استقبال از تلاش های حکومت افغانستان در خصوص صلح گفته است که حمایت امریکا از افغانستان دوامدار خواهد بود و کشورش به عنوان یک متحد استراتیژیک در کنار مردم افغانستان باقی می ماند و از دستآوردهای مشترک حفاظت و حراست می کند.

ghani2

گراهام افزوده که شبکه حقانی و سایر گروه های تروریستی در برابر منافع مشترک امریکا و افغانستان به عنوان یک تهدید است و باید علیه آنها مشترکاً مبارزه شود.

رییس جمهور غنی نیز در این دیدار تروریزم را تهدید مشترک افغانستان و امریکا خوانده خواهان مبارزه مشترک با این پدیده شده است.

غنی با اشاره به روند صلح افغانستان تاکید کرده که امیدوار است طالبان از جنگ دست بکشند و با آتش بس و صلح پایدار کنار بیایند.

او با بیان اینکه ظرفیت ها در افغانستان تغییر کرده و پایه های نظام دموکراتیک مستحکم شده افزوده است که قبلا روی چگونگی کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان با جانب ایالات متحدۀ امریکا تفاهم شده است.

این در حالی است که وزیر دفاع امریکا گفته است که با کاهش خشونت از سوی طالبان و شروع مذاکرات بین الافغانی نیروهای امریکایی از افغانستان به صورت تدریجی به 8 هزار و 600 تن کاهش می یابد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *