نشست اضطرای جلوگیری از شیوع کرونا؛ افغانستان خواهان هم‌کاری نهادهای بین المللی شد

توسطروایت زنده

بهمن ۲۳, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

وزارت صحت عامه در یک نشست اضطرای با شرکای صحی بین المللی افغانستان، خواهان همکاری برای مبارزه با شیوع و کنترول ویروس کرونا شد.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه در این نشست که امروز چهارشنبه(23دلو) برگزار شد، کارکردها و نیازمندی های این وزارت را در رابطه به جلوگیری و کنترول ویروس کرونا با نمایند‌گان نهادهای کمک کننده در میان گذاشته و خواهان هم‌کاری بیشتر آنان در این زمینه شد.

فیروز ویروس کرونا را یک تهدید صحی برای تمام کشورها به ویژه افغانستان خواند و گفت: “وزارت صحت عامه با وجود این‌که امکانات کمی در اختیار دارد، تدابیر جدی را برای جلوگیری از شیوع و کنترول این ویروس روی دست گرفته است.”

corono

وزیر صحت تاکید کرد، نظر به سرعت شیوع ویروس کرونا، وزارت صحت عامه نیاز به هم‌کاری های بیشتر دارد.

نمایند‌گان همکاران بین المللی افغانستان در بخش صحت در این نشست جلوگیری از شیوع و کنترول ویروس کرونا را اولویت کاری شان دانسته و در این راستا وعده هم‌کاری دادند.

این در حالی است که پس از گسترش ویروس کرونا در چین تاکنون، شمار قربانیان این ویروس در این کشور از مرز یک هزار تن گذشته است.

افغانستان علاوه بر ایجاد مراکز چک و بررسی در بنادر و فرودگاه ها، مراکزی را در ولایت های کابل، هرات و غزنی برای درمان این ویروس ایجاد کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *