سازمان ملل: شاخه آسیای جنوبی داعش تهدید امنیتی برای کشورهای همسایه افغانستان است

توسطروایت زنده

بهمن ۲۲, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

سازمان ملل متحد در گزارشی هشدار داده که شاخه آسیای جنوبی گروه داعش فعال باقی مانده و با سایر گروه های تروریستی مانند تحریک طالبان پاکستان ارتباط برقرار کرده و این احتمال وجود دارد که تهدید امنیتی را برای کشورهای همسایه افغانستان بیشتر کند.

دهمین گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره تهدید داعش برای صلح و امنیت بین المللی و دامنه تلاش های سازمان ملل در حمایت از کشورهای عضو در مقابله با این تهدید، گفته است: “شاخه خراسان گروه داعش تحت فشار نظامی شدید نیروهای امنیتی افغانستان و مبارزان طالبان تا اواخر سال 2019 قرار گرفت و منجر به اخراج مجازی این شاخه، از آنچه مقر اصلی آن در ولایت ننگرهار بوده، شد.”

ISIS

در این گزارش آمده است که اگرچه مقامات افغانستان بیش از 1400 نفر از جمله مبارزان داعش و وابستگان آن‌ها را تحت تسلط خود درآوردند، اما این گروه تروریستی همچنان تهدیدی برای امنیت منطقه باقی مانده است.

این گزارش گفته است: “این گروه ارتباط غیررسمی با دیگر گروه های تروریستی، از جمله جامعه الااحرار، تحریک طالبان پاکستان و لشکر الاسلام برقرار کرده است، که به طور منظم حملات خود را در پست های مرزی پاکستان انجام می دهد. رویکرد دولت اسلامی می تواند تهدید امنیتی را برای کشورهای همسایه افغانستان تشدید کند. “

این گزارش می افزاید: بیشتر جنگجویان داعش که توسط مقامات افغانستان تحت بازداشت قرار گرفتند، شهروندان افغانستان بودند، اما شامل خارجیانی از آذربایجان، کانادا، فرانسه، هند، مالدیو، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه و ازبکستان نیز می شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *