جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

آغاز روند تطبیق پلان عمل ملی دوم مشارکت دولتداری باز؛ دولت 18 تعهد را عملی می کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سکرتریت دولتداری باز، روند تطبیق پلان عمل ملی دوم مشارکت دولتداری باز را طی یک نشست با حضور نمایندگان نهادهای جامعه مدنی، نمایندگان نواحی و وکلای گذر شهر کابل آغاز کرد.

خلیل الرحمان متوکل، رییس سکرتریت دولتداری باز امروز یک‌شنبه(20دلو) که در نشستی در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت صحبت می کرد، گفت: “برنامه عمل ملی دوم، تعهدات تحول گرا دارد و با تطبیق آن، زمینه دسترسی شهروندان به اطلاعات افزایش پیدا می کند ودر بخش شفافیت در سکتورهای مختلف و مشارکت عامه در فرآیند تصمیم گیری ها نیز تغییر مثبت ایجاد خواهد شد.”

متوکل افزود، در برنامه عمل ملی دوم که از سوی کابینه تصویب شده و در 31 دسمبر سال 2019 به واحد حمایتی مشارکت دولتداری باز سپرده شده است، 18 تعهد وجود دارد. در جمع 18 تعهد اداره دادستانی کل و دادگاه عالی افغانستان متعهد شده اند تا در چارچوب برنامه عمل ملی دوم، مکانیزمی را ایجاد کنند که با تطبیق آن، دسترسی شهروندان به اطلاعات در سکتور عدلی و قضایی افزایش پیدا کند.

photo_2020-02-09_15-26-13

در تدوین برنامه ملی عمل دوم، با 600 تن از نمایندگان نهادهای مدنی و وکلای گذر در 30 ولایت کشور مشورت صورت گرفته و در نتیجه آن، 402 پیشنهاد و یا تعهد پیشنهادی به خاطر شمولیت در برنامه عمل ملی دوم از جانب شهروندان صورت گرفته است.

به دنبال آن تیمی از متخصصین متشکل از نهادهای دولتی و نهادهای مدنی پس از ارزیابی 402 پیشنهاد، 19 تعهد معیاری را برای مشارکت دولتداری باز مطرح نمودند و در نتیجه، مجتمع مشارکت دولتداری باز، 18 تعهد پیشنهادی مردم افغانستان را برای برنامه عمل ملی دوم در نظر گرفته است.

مشارکت دولتداری باز یک ابتکار جهانی و بین المللی است که در سال 2012 بنیان نهاده شده و هدف آن ارتقای شفافیت، حسابدهی و تأمین مشارکت عامه است؛ اما افغانستان در سال 2016 عضویت مشارکت دولتداری باز را کسب کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان