بازداشت 6 مقام بلندپایه پولیس مبارزه با مواد مخدر کابل به اتهام قاچاق و تکثیر مواد مخدر

توسطروایت زنده

بهمن ۱۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

وزارت داخله می گوید که 6 مقام بلندپایه پولیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی پولیس کابل، به اتهام قاچاق و تکثیر مواد مخدر بازداشت شده اند.

نصرت رحیمی، سخن‌گوی وزارت داخله امروز پنج‌شنبه(۱۷ دلو) در یک نشست خبری گفت: “افراد بازداشت شده، شامل میان‌احمد احمدی، مدیر مبارزه با مواد مخدر فرماندهی پولیس کابل، اجمل، آمر کشف مبارزه با مواد مخدر حوزه‌ پنج، عبادالرحمن، فرمانده‌ تیم عملیاتی مدیریت مبارزه با مواد مخدر کابل، الله‌داد، معاون مدیریت کنترل مواد کیمیاوی پولیس مبارزه با مواد مخدر کابل، فریدالله، آمر تحلیل و ارزیابی مبارزه با مواد مخدر و لمر، آمر کشف مدیریت مبارزه با مواد مخدر، اند”.

رحیمی افزود: “میان‌احمد احمدی، مدیر مبارزه با مواد مخدر فرماندهی پولیس کابل بزرگ‌ترین قاچاقبر و مافیای مواد مخدر در کابل بود. او رییس گروه افغان سویس بود و در تمام حوزه‌های شهر کابل، مواد مخدر را تکثیر می‌کرد و از فروشندگان آن باج می‌گرفت. او هنگامی که می‌خواست به سمت شمال فرار کند و به آسیای میانه برود، در ولسوالی سالنگ بازداشت شده است.”

Nasrat Rahimi

سخنگوی وزارت داخله خاطرنشان کرد، پرونده‌های این افراد، به نهادهای عدلی و قضایی فرستاده شده است.

رحیمی تاکید کرد، در یک ماه گذشته، 44 عملیات علیه قاچاقبران مواد مخدر راه‌اندازی شده که در نتیجه آن 223 هزار و 841 کیلوگرام مواد مخدر مختلف‌ کشف و ضبط شده است.

سخنگوی وزارت داخله همچنان افزود که در جریان یک ماه گذشته، ۳۷۱ تن در کابل و 1 هزار و 773 تن در سراسر افغانستان، به اتهام قتل، دزدی، رهزنی، زورگویی و آدم‌ربایی بازداشت شدند.

این در حالی است که پیش از این معاون زندان پلچرخی کابل نیز به جرم قاچاق مواد مخدر بازداشت و از سوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر و مسکرات، به 19 سال زندان محکوم به مجازات شد.

به گفته‌ سخن‌گوی وزارت داخله، با بازداشت این افراد، میزان جرایم جنایی در شهر کابل، کاهش یافته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *