سپیدار: عصر کتمان حقایق، پنهان‌کاری، تحریف و سانسور به‌ سر رسیده است

توسطروایت زنده

بهمن ۱۵, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

ریاست اجرایی حکومت می گوید که آزادی بیان و رسانه‌های آزاد، یکی از مهم‌ترین دست‌آوردهای ملی مردم افغانستان است و حراست و پاسداری از این دست‌آورد ملی، وظیفه و مسوولیت ما به حیث شهروندان و مسوولان دولتی می‌باشد.

ریاست اجرایی حکومت امروز سه نبه (15دلو) در واکنش به اعتراض رسانه ها به محدودیت در دسترسی به اطلاعات، گفته است که بر بنیاد قانون اساسی، قانون حق دسترسی به اطلاعات و سایر قوانین؛ نهادهای دولتی موظف و مکلف هستند که اطلاعات را با رسانه‌ها و شهروندان شریک سازند.

abdullah

عبدالله عبدالله افزوده است که با درک نگرانی‌‌ها و چالش‌های کار رسانه‌ها و خبرنگاران، به تمام نهادهای دولتی تاکید می‌نماید تا در بخش ارایه اطلاعات به رسانه‌ها و شهروندان کشور همکاری نمایند؛ عصر کتمان حقایق، پنهان‌کاری، تحریف و سانسور به‌سر رسیده است.

وی خاطرنشان کرده است که به‌زودی برای حل مشکل عدم دسترسی به اطلاعات، نشست مشترکی با مسوولان رسانه‌ها درباره راه‌‌های مؤثر و سازنده همکاری نهادهای دولتی با نمایندگان رسانه‌ها خواهند داشت.

این در حالی است که در یک نامه اعتراضی  که از سوی 30 رسانه دیداری و نوشتاری به امضا رسیده، نسبت به بی‌تفاوتی‌های اخیر دولت و چالش‌های فرا راه دسترسی به اطلاعات انتقاد شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *