جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
13 بازدید

یک طرح جدید؛ کابل به الگویی از توسعه پایدار، عادلانه و مقاوم تبدیل می شود

خواندن 2 دقیقه
5
(1)

چارچوب طرح شهر کابل چشم اندازی را در مورد آنچه که این شهر می تواند باشد را ایجاد کرده که توسط مرکز تحقیق و توسعه مایکروسافت انگلستان نوین(ساساکی) مجسم شده است.

این پروژه مجموعه ای از دستورالعمل ها را فراهم می کند که می تواند پایتخت افغانستان را به الگویی از توسعه پایدار، عادلانه و مقاوم تبدیل کند.

چارچوب طراحی شهری کابل از طرف وزارت توسعه شهری و مسکن افغانستان از 3 مؤلفه اصلی تشکیل شده است؛ یک چارچوب در سطح شهر برای رشد و توسعه شهری، و طراحی یک دهلیز برای دو جاده نمادین: جاده دارالامان و جاده مسعود. این مناطق به موتورهای احیاء شهری و اجتماعی تبدیل می شوند و فرصت ها را برای میلیون ها افغان و نسل های آینده ایجاد می کنند.

طرح جامع پیشنهادی این پروژه عمدتا چالش هایی را که امروز کابل با آن روبرو است را در بر می گیرد؛ از جمله زیرساخت ها، مسکن، تحرک و پایداری.

kabul2 kabul3 kabul4

به نقل از ساساکی: ” کابل شهری است که در چهارراه فرهنگ ها، سیستم های اکولوژیکی و جریان های سیاسی قرار دارد و هر کدام امروز به هویت این شهر کمک کرده اند. 20 سال از ساختن جامعه مدنی جدید سپری شده و در حال حاضر فرصت برای کابل بسیار زیاد است. چارچوب شهر در دستور کار یک برنامه طراحی محور برای تحولات کابل در مقیاس کلان شهر است. این چالش ها قابل توجه است: بیش از 70 درصد شهر به طور غیررسمی توسعه یافته و جمعیت آن فقط در 10 سال اخیر، بیش از 2 میلیون نفر افزایش یافته است.”

این چارچوب جدید شهری چشم اندازی را ایجاد می کند که به عناوین چالش‌برانگیز کابل می پردازد و همزمان شهر را برای قرن بیست و یک آماده می کند.

عمدتا، استراتژی سازگار شامل حرکت به دور از سفره های حساس به محیط زیست، بازگرداندن کمربند کشاورزی و ایجاد مکان های جدید برای سرمایه گذاری در موسسات آموزش و پرورش و مناطق توسعه اقتصادی است.

دستورالعمل ها شامل موارد مربوط به طراحی حساس به متن هستند، که هم انعطاف پذیری موجود در سایت و هم قوانین سختگیر در سطح شهر را می آمیزد. سرانجام، این رویكرد ادغام سكونت گاه های غیررسمی در شهر را تضمین می كند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان