برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا در فرودگاه های افغانستان تدابیر اتخاذ شود

توسطروایت زنده

بهمن ۵, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

وزارت صحت می گوید کهبرای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به افغانستان، قرار است به زودی تدابیری را در فرودگاه ها اتخاذ کنند.

پس از افزایش آمار مبتلایان  و قربانیان ویروس کرونا در چین، حبیب اروال، رئیس بخش کنترل امراض وزارت صحت به رسانه ها گفته است که برنامه‌های آگاهی‌دهی برای جلوگیری از ویروس کرونا را آغاز کرده و قرار است به زودی تدابیری را در فرودگاه ها نیز روی دست گیرند.

اروال می‌گوید، شیوع ویروس کرونا، تنها برای افغانستان نه، بلکه برای تمام دنیا قابل نگرانی و توجه است.

china

وی افزوده است که که هنوز آمادگی‌های عملی برای جلوگیری از این ویروس را روی دست نگرفته اند، اما همکاران بین‌المللی‌افغانستان وعده هر نوع کمک را داده اند.

این در حالی است که ویروس کرونا در چین، در همسایگی افغانستان تا کنون جان ۲۵ تن را گرفته و بر اساس آخرین آمار، 830 مورد ابتلای به این بیماری نیز تشخیص شده است.

بر اساس گزارش ها تاکنون مواردی از ابتلا به این بیماری در جاپان، کره جنوبی، تایوان، استرالیا و آمریکا نیز مشاهده شده است.

از سویی هم طارق یاسرویچ، سخنگوی سازمان صحی جهان روز جمعه(4 دلو) در شهر ژنو سویس به خبرنگاران گفته است: “این که کرونا تا چه حد خطرناک است، تاکنون چیزی گفته نمی‌توانیم. زیرا هر زمانی که چنین ویروس انتشار می‌یابد، روی موارد خطرناک آن تمرکز می‌شود و وقتی که موارد ضعیف آن از نظر انداخته شد، بیماری کاهش می‌یابد و یا تعدادی از مبتلایان دوباره صحت‌یاب می‌شوند، اما با تسریع بررسی‌ها، شاید بیشتر موارد در مرحله نخست شناخته شوند.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *