جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

مجمع وکلای حمایت از حقوق مردم افغانستان: حضور مردم شیعه و هزاره در ادارات دولتی مرکز و ولایات مایوس کننده است!

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

شماری از اعضای مجلس نمایندگان تحت عنوان “مجمع وکلای حمایت از حقوق مردم افغانستان” حضور مردم شیعه و هزاره را در ادارت دولتی مرکز و ولایات مایوس کننده خوانده و گفته اند که در مجموع 34 ولایت، صرف یک فرمانده پولیس از این مردم وجود دارد.

مجمع وکلای حمایت از حقوق مردم افغانستان در  دیدار با حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور غنی در پیشنهاد نامه‌ای به حفاظت از اصل وحدت ملی در کشور تاکید کرده، میزان حضور مردم شیعه و هزاره را در ادارات دولتی، ناعادلانه دانسته، بر مشارکت متوازن و عادلانه این مردم در ساختار حکومت تاکید کرده اند.

آنان از حکومت خواسته اند که هرچه زودتر با در نظرداشت شایسته سالاری، برای حضور و مشارکت نیروهای جوان و شایسته هزاره در سطوح مختلف حکومت اقدام کنند.

مجمع وکلای حمایت از حقوق مردم افغانستان خاطرنشان کرده است: “حضور فعلی مردم شیعه و هزاره در ادارات دولتی مرکز و ولایت ها مایوس کننده است و از مجموع 34 ولایت، صرف یک فرمانده امنیه وجود دارد، در راس همه قول اردوها هیچ هزاره ای وجود ندارد و همچنان در ریاست های امنیت، از تمام فرماندهان لوا صرف یک نفر هزاره وجود دارد. نمایندگی های سیاسی افغانستان در خارج از کشور هم بدتر از این موارد است.”

mohib

این نمایندگان مجلس تاکید کرده اند که میزان اندک هزاره ها و جامعه شیعه در بخش های مختلف دولتی معارف، تحصیلات عالی، نهادهای عدلی و قضایی، بخش اقتصادی، مالی، ادارات خدماتی و توسعه ای، به صورت خاص نهادهای امنیتی شامل وزارت های داخله و دفاع و ریاست امنیت ملی در مرکز و ولایات نگران کننده و مایوس کننده است و حکومت باید زمینه استخدام و ترفیع جوانان شایسته را فراهم کند”.

مجمع وکلای حمایت از حقوق مردم افغانستان کابینه حکومت را نمادی از وحدت ملی دانسته، خاطرنشان کرده که 5 عضو کابینه از مردم هزاره به یک نفر تقلیل یافته و حکومت باید هرچه عاجل مطابق به اصل شایسته سالاری، عدالت و انصاف در کلیه سمت ها و بست های فرماندهی قول اردو، لوا، فرماندهان پولیس، ریاست های امنیت ملی و اعطای بست جنرالی، متناسب به جمعیت و سهم این مردم اقدام کند.

انان با اشاره به این که مردم هزاره و جامعه شیعه همه ساله شماری زیادی از جوانان و مسافرین خود را توسط “آدم کشان” قربانی می دهند، از حکومت خواسته است برای تامین امنیت راه های مواصلاتی از جمله “شاهراه نمبر دو جلریز” و “راه های ارتباطی ولایت غزنی” برنامه ریزی و اقدام کند.

مجمع وکلای حمایت از حقوق مردم افغانستان همچنان خواهان تجهیز اردوی محلی در ولایت های دایکندی، میدان وردک، غزنی، غور و سرپل شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان